Bäst-före-datum

Som konsument har jag lärt mig att kolla bäst-före-datum, läsa innehållsdeklarationer samt bilda mig en egen uppfattning om de olika produkterna. Det gäller både varor och tjänster. Det borde gälla även politiken!

Den s k sjuklövern har ju passerat bäst-före-datum för länge sedan och alltför många av politikerna likaså. När jag läser innehållsdeklarationen så får jag sura uppstötningar och vill inte köpa deras tjänster. Jag har bildat mig en egen uppfattning. Därmed borde jag vara en god konsument. Men nu får jag underbetyg av (S).

– Det har omvärlden visat. Röstar man på brexit då får man brexit, röstar man på Donald Trump då får man Donald Trump och röstar man på Jimmie Åkesson, ja, då riskerar han att bli statsminister, säger Magdalena Andersson.

”Statsminister Stefan Löfven menar i sin tur att man inte ska missnöjesrösta, utan i stället ta ställning för ett parti som man tror är bäst för sin egen framtid.

– Det är det rösten ska användas till. Det finns ingen ångervecka i val, säger han.”

”Justitieminister Morgan Johansson (S) framhåller att det är ”självklart” att medborgare har ett ansvar i valbåset.

– Det är något som man inte kan ta lätt på, det är något som får betydelse för lång tid framöver. Inte bara för en själv, utan också för ens barn och hela landet. Så att rösta är ett av de viktigaste besluten som en medborgare tar och det tycker jag att man ska ta på allvar, säger han.”

Ojdå! De talar om för mig och alla andra, som har insett att deras politik har passerat bäst-före-datum, att vi inte tar ansvar. De talar om för oss att vi inte vet vad som är bäst för oss. De har inte förnyat sitt parti det minsta. De kör samma skrämselpropaganda, om men med nya ord, som de har gjort sedan tidigt 2000-tal. Jag skrev en blogg om detta (När blev jag rasist? Den 21/12-2015). Då skrev jag :

”Men hur började då detta med rasism? Har försökt gräva tillbaka.  År 2006 fick SD 2,93 % i riksdagsvalet. Då fick S stora skälvan. De bestämde sig för att göra ALLT för att SD inte skulle komma in i riksdagen. De kontaktade EXPO och tillsammans med ABF producerades studiematerialet ”Sverigedemokraterna – ett parti som andra?” 2007. Sedan satte de igång en kampanj som gick ut på att eliminera ”det främlingsfientliga SD”. Propagandan var hård inför EU-valet 2009 och riksdagsvalet 2010. Men det lyckades ju inte! SD kom in i riksdagen med 5,7 %. Det var då som väljarna skulle straffas för att inte göra om ”dumheten” att rösta på SD. Det var då som alla som inte höll med per automatik var SD:are, främlingsfientliga, rasister, …  Allt detta var skapat av S – enbart för att de inte ville dela med sig av makten!

Det var just det som hände när jag blev rasist! Jag röstade inte på SD, var inte främlingsfientlig eller rasist men tog avstånd från den mer och mer militanta feminismen. Det var då som jag fick min stämpel! Jag var farlig eftersom jag vägrade att räta in mig i leden! Jag skulle demoniseras på samma sätt som SD:arna hade blivit. Alltså fick jag alla skällsorden klistrade i pannan och alla lögnerna om mig serverade på sociala medier. Men … de lyckades inte! Inget sådant biter på mig! Jag har ju självkännedom och vet vilka åsikter som jag har. Det räcker för mig!”

Sedan dess har de genomgått många faser av förnekelse, lögner, begränsning av yttrandefrihet, DÖ och faktaresistens. Nu vänder de ytterligare ett blad. Kör på med samma taktik men i ny tappning.

Nu  kallas alla de som inte röstar med dem för ansvarslösa och inte vilja landets bästa. Det är nog tvärtom! Det är ansvarslöst att rösta på ett parti som är totalt faktaresistent och vägrar att lyssna på deras uppdragsgivare – skattebetalarna.

Nej, det finns ingen ångervecka i valet! Därför ska vi inte rösta på något parti som har passerat bäst-före-datum med råge! Det är de som är odemokratiska – inte vi!

 

 

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. motvallsblogg
    Jun 19, 2018 @ 16:04:56

    En röst på s är absolut inte en röst för min och mina efterlevandes framtid.
    Tvärtom!
    S är ett parti för islamister, afghaner och diverse hitresta afrikaner.
    Inte för svenskar.

    Gillad av 1 person

    Svara

  2. tompas11
    Jun 19, 2018 @ 23:12:08

    Nå hur har samhällsutvecklingen sett ut under parollen ”vi bygger inga murar”? Har samhället stärkts och blivit tryggare för medborgarna under mandatperioden? Har välfärden utvecklats och blivit bättre? Har samhället i stort blivit tryggare av den exempellösa invandringen av bidragstagare? Utifrån folkets åsikt så blir svaret ett rungande nej! Sett ur politikers perspektiv så tycks svaret bli det motsatta.

    Gillad av 1 person

    Svara

  3. S Eriksson
    Aug 27, 2018 @ 09:02:02

    Angående bäst-före-datumet och när du blir rasist.
    Här tas det upp om de ev extrema feministerna i detta land . Särskilt 5.00- 7.30 men allt är bra.

    Ursäkta en ärlig fråga, vad är en rasist, egentligen?

    Gillad av 1 person

    Svara

Lämna en kommentar

Den Skogstokiga Bloggen

The Home of Murphy's Law! - En Galen Blogg Med Tokigheter & Besynnerligheter Från Verklighetens Horisont!

دفتر بهار

نکنه ها باقی است

DET GODA SAMHÄLLET

HÄR SKAPAS SAMTIDENS SJÄLVFÖRSTÅELSE

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Mons Krabbe

Samhällsdebatt, historia och säkerhetspolitiska analyser

Prickiga huset

Hälsobloggen

Kulturbilder

Svenska Kulturbilder - binder samman forntid med nutid

moviesaredreams831071279.wordpress.com/

EN KAXIG SVENSK BLOGG OM BROTT MM.

HallonHatt's sida

Just another WordPress.com site

En ängel 👼🏻 med svarta vingar.

Obotlig sjukdom, hobby, fotografering, smycken m.m

Rebecca Hybbinette

- Kamp ger återbäring!

MÅNSSONSKULTUR.SE

JOHNNY M RECENSERAR FILM, MUSIK & SÅNT

Sjunne [ dot ] com

Jan Sjunnesson skriver om politik som om det fanns en frihetlig patriotism och om kultur som om det fanns ett liv bortom politiken.

Sverigekanalen Dalarna

Nationell Webbradio/Dalarna

En gräsrot skriver

Dear past, thank you for all the lessons. Dear future, i am ready. Denna blogg behöver inga donationer. sprid gärna dess innehåll.

Högrelius funderingar!

Just another WordPress.com site

Kulturminnet

Om det svenska kulturarvets rikedom och kulturen i dagens samhälle

Riksväg 32 på det smålänska höglandet

Säger det hellre med bilder, musik och lite oordning.

Ocensurerade nyheter

Nyheter och politik.

Tommy Hanssons Blogg

Här bloggar Tommy Hansson om aktuella frågor

Alternativ för Sverige till EU-parlamentet 2019

Sverige ut ur EU! EU ut ur Sverige! Dags att ta tillbaka makten! AfS är din röst för swexit och det bästa alternativet för ett suveränt Sverige.

Jenny Piper

Politik, nyheter och samhällsdebatt

Peter Krabbe

Världen i fokus - vem styr vår framtid och varför?

Rakapuckar's Blog

Så bitter på Steffe med alliansen!

Halloj världen!

Ett resemagasin och en blogg av Inger Hansson. Om resor och hållbarhet. Om vackra platser. Om fotografi, natur och lite av varje.

Christer.L.Hansson

Det som danar mig

Life, Death and all between

Welcome to an expanding worldview

SasjaL

Cyniker är inget man föds som, det är omgivningen som formar ...

Livsglimtar

Bättre sent än aldrig

mickecarlssonsblog om nutidens dårskap

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör Sverige lagom!

"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." - FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolt

WTF?

100 möjligheter istället för hen!