Om jag hade en synnerligen välfylld plånbok skulle jag köpa en stor fabrikslokal, fylla den med datorer och anställa ett kompani kunniga, humoristiska och tänkande människor som kunde hantera sociala media.
Jag skulle med andra ord starta vad som kallas en ”trollfabrik”.
Helst skulle jag förstås vilja inhysa verksamheten i något gammalt övergivet skyddsrum i ett berg. Då kunde jag ha ”Bergatroll” på visitkortet.
Varje morgon skulle jag ha en samling med de anställda och peka ut de korrumperade makthavare och politiker som utgjorde dagens måltavlor – och avrunda dragningen med ett ”Buss på!”
Ett fullt begripligt beteende. Bekymrar man sig om det arbetande folket och nationen tar man strid – även i sociala media … och försöker påverka och vinna opinionen.
Just därför finner jag de senaste dagarnas kattrakande om SD:s trollfabrik obegripligt.
I veckans Radio Bubbla diskuterade vi givetvis frågan och Kalla Faktas avslöjande – och den extremt samordnade offensiven från Svt, SR, och Bonnier- och Schibstedmedia. Träsktrollen organiserar sig … betalda av dina skattepengar.
Vad vi diskuterade i övrigt? Jo, bland annat:
• Vem blir Linda Staafs nästa offer – och vems intressen tjänar hon egentligen.
• Varför har så många som suttit på Englands tron sålt sin själ till Djävulen?
• Är det omöjligt att driva ett kooperativ framgångsrikt om man inte är bask?
Boris Benulic
Senaste kommentarer