DEN LJUGANDE ÅKLAGAREN – EN FARS I SVEA HOVRÄTT

Som ni vet befann jag mig igår den 19 februari i Svea Hovrätt (bland tjugotalet utländska dömda mördare, våldtäktsmän, narkotikadömda och andra grovt våldskriminella) för att tingsrättsdomen om grovt förtal mot mig överklagades. Bara en parentes, den som inte tror att kriminaliteten har något med invandring att göra kan ju gå en dag och kika på de där tavlorna där brottsmålen står listade! Det blir en utflykt långt utanför Europa, kan jag säga. Kostnaderna för Sverige både ekonomiskt och socialt är förödande….

Nåväl. Åklagarens slutplädering var något av det oärligaste, mest förvirrade och bisarra jag någonsin hört. Om jag var ensam i salen skulle jag nästan tro att det inte var sant. Men vi var flera och alla hörde… Kan och får vuxna människor, utbildade jurister, ljuga så fräckt och slänga sig med så kränkande tillmälen mot ett vittne, en mamma vars barn utsatts för indoktrinering och övergrepp i skolan?

Den ljugande åklagaren är en skam för juridiken. Hela detta mål är en skam för Sverige. Detta rättsväsende borde läggas ner och sedan byggas upp igen, för som det är nu är det infiltrerat av kriminella, fullt med känslodrivna vänsterextremister och wokemarinerade hysterikor, och drivs av politiska agendor för att skydda makten från folket. De rättsliga principerna gäller inte längre. Bara kvinnors grumliga känslor och moraliska indignation om hur saker ”borde” vara.

Vi är inte lika inför lagen. I stället missbrukas idag lagen för att på juridisk väg skapa en tystandskultur där de svaga offras först. För utan fristående, oberoende journalisters röster, vem ska då stå upp mot maktmissbruk och rena övergrepp som pågår med statens goda minne?

Kort bakgrund för nytillkomna eller er som helt enkelt glömt, det har ju gått fyra år: Jag dömdes hösten 2022 för att ha ”grovt förtalat” en namngiven lärares undervisningsmetod i mars 2020, då jag kritiserade i skrift att 9-åriga barn i årskurs tre på en skola under lektionstid tvingades tillerkänna sig till islam, något som vissa av barnen tog extremt illa vid sig av. Min utgångspunkt har hela tiden varit barnens perspektiv, samt lärarnas tondövhet och bisarra normalisering av en odemokratisk politisk ideologi, där man kvinnoförnedrande nog till och med tvingat barnen anamma religiös klädkod – i ett svenskt klassrum! Särbehandlingen – där de muslimska barnen inte alls tvingades lajva att de var kristna – samt maktmissbruk som undervisningsmetoden med det selektiva rollspelet, skrev jag om i min webbtidning Katerina Magasin.

Min rapportering ansågs olämplig av skolan (som fick mycket kritik, helt befogat enligt min mening) och polisanmäldes. En åklagare drev fallet som ett politisk case och trots att allt jag rapporterat var sant, anklagades jag för att ljuga. Detta trots att skolan aldrig dementerat undervisningsmetoden och en lärare ordagrant bekräftat vad som skett, förutom barnens vittnesmål, studiematerial, rektorns löften om att be om ursäkt, förälderns korrespondens med ansvariga, och så vidare. jag vill påstå att dokumentationen varit extremt gedigen. fakta är fakta. Den av mig kritiserade undervisningsmetoden har genomförts visavi småbarn.

Den som inte upplevt det svenska rättsväsendets genomklappning kanske inte kommer att tro det jag nu skriver, efter att ha genomlidit en åklagares rena kränkningar och lögner i en svensk rättssal. Men till och med jag är faktiskt i chock. Det jag upplevde igår i Svea Hovrätt då förtalsdomen mot mig överklagades var en fullkomligt surrealistisk upplevelse. Den kvinnliga åklagaren kränkte vittnet samt satt och ljög i rätten.

Jag är inte ensam om att nypa mig i armen – hände detta verkligen? Som min advokat Sargon de Basso konstaterade, fakta är fakta. Fakta är inte känslor. Det som har hänt är inget man kan känslomässigt dribbla bort. Det försvinner inte bara för att en inkompetent tingsrätt, full av gråtande känslodrivna fruntimmer, och en genomrutten åklagare som drivs av allt annat än rättspatos, sitter och fabulerar.

Men allt verkar möjligt när man har att göra med en åklagare som driver ett politiskt värdegrundsmål, där jag i egenskap av opinionsbildare blir måltavla för ett dysfunktionellt, havererat rättsväsende vars resurser missbrukas för att brännmärka och skada systemkritiker.

”Om du hade jobbat på mainstreammedier hade ditt avslöjande om skolans islamiska propaganda fått Guldspaden” sa någon. Jo tack. Men som fri journalist – dessutom på icke-muslimska barns sida – är statens avsikten att straffa mig hårt. Detta av socialdemokrater byggda etablissemang vill tysta och skapa rädsla. Socialdemokraterna har redan flaggat för att de önskar lagstifta för att förbjuda systemkritik. I Danmark finns nu hädelselagar. I Frankrike är det nya att den som kritiserar statlig medicinsk behandling hotas med böter om 45 000 euro (nästan en halv miljon svenska kronor). I Tyskland planerar man stoppa möjlighet att ge ekonomiskt stöd till sådant staten stämplar som ”högerextremt” (det vill säga anti-globalistiskt).

Vi vet vad som kan komma även i Sverige. Vi lever nu i ett land där den systemkritiska journalisten Mats Dagerlind igår dömdes till fängelse för förtal. Samtidigt kan en åklagare i Sverige sitta och rätt ut säga att mitt journalistiska arbete är oseriöst för att det ”enbart” bygger på en ”kränkt mammas” utsago (trots att omfattande dokumentation finns). Jag undrar om man skulle kalla ett våldtäktsoffers vittnesmål för ”enbart” en ”kränkt kvinnas” utsaga rent generellt? Men när det gäller barn och den indoktrinering de utsätts för inom ramen för religionsundervisningen, en religiös och politisk ideologi inför vilken alla numera förväntas stå i givakt i Sverige i ren skräck för konsekvenserna, då kan man tydligen kasta ur sig vad som helst.

Dom i mitt fall meddelas 4 mars 2024. Exakt på dagen fyra år efter att jag skrev om fallet första gången! Den 4 mars 2020, var nämligen dagen då jag publicerade min artikel om den kontroversiella undervisningsmetoden, på Katerina Magasin. Tänk vad också allt detta nonsens och politiska teater kostar oss skattebetalare. Tänk vad skada sån här moralisk bestraffning kostar vårt samhälle, inte bara ekonomiskt. Det är en skandal utan dess like.

Men en sådan här politisk rättegång får mig bara att ännu mer kraftfullt slåss mot galenskap, ondska och maktmissbruk, samt skolans övergrepp mot små värnlösa barn. Också kristendomen behöver värnas. Också den är jag beredd att försvara av hela mitt hjärta.

Tack än en gång för ordet, att du läste ända hit. Och största tacken för ert stöd.❤️Det betyder allt för mig. Jag viker mig aldrig, som sagt, men det är tack vare er som jag orkar, det är ni som ger mig styrka och hopp om att det finns förnuftiga människor kvar i det här landet.

Swish 0733289122

Dela gärna🇸🇪💪🏼❤️

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Sven-Allan Johansson
    Feb 21, 2024 @ 19:43:31

    Tack Katerina

    Stå på dig!

    Gillad av 1 person

    Svara

  2. Anna-Lena Lindström
    Feb 22, 2024 @ 22:46:11

    Tack Katerina att du orkar stå upp emot orättvisorna i detta samhälle!!❤️❤️❤️

    Gillad av 1 person

    Svara

Lämna en kommentar

Den Skogstokiga Bloggen

The Home of Murphy's Law! - En Galen Blogg Med Tokigheter & Besynnerligheter Från Verklighetens Horisont!

دفتر بهار

نکنه ها باقی است

DET GODA SAMHÄLLET

HÄR SKAPAS SAMTIDENS SJÄLVFÖRSTÅELSE

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Mons Krabbe

Samhällsdebatt, historia och säkerhetspolitiska analyser

Prickiga huset

Hälsobloggen

Kulturbilder

Svenska Kulturbilder - binder samman forntid med nutid

moviesaredreams831071279.wordpress.com/

EN KAXIG SVENSK BLOGG OM BROTT MM.

HallonHatt's sida

Just another WordPress.com site

En ängel 👼🏻 med svarta vingar.

Obotlig sjukdom, hobby, fotografering, smycken m.m

Rebecca Hybbinette

- Kamp ger återbäring!

MÅNSSONSKULTUR.SE

JOHNNY M RECENSERAR FILM, MUSIK & SÅNT

Sjunne [ dot ] com

Jan Sjunnesson skriver om politik som om det fanns en frihetlig patriotism och om kultur som om det fanns ett liv bortom politiken.

Sverigekanalen Dalarna

Nationell Webbradio/Dalarna

En gräsrot skriver

Dear past, thank you for all the lessons. Dear future, i am ready. Denna blogg behöver inga donationer. sprid gärna dess innehåll.

Högrelius funderingar!

Just another WordPress.com site

Kulturminnet

Om det svenska kulturarvets rikedom och kulturen i dagens samhälle

Riksväg 32 på det smålänska höglandet

Säger det hellre med bilder, musik och lite oordning.

Ocensurerade nyheter

Nyheter och politik.

Tommy Hanssons Blogg

Här bloggar Tommy Hansson om aktuella frågor

Alternativ för Sverige till EU-parlamentet 2019

Sverige ut ur EU! EU ut ur Sverige! Dags att ta tillbaka makten! AfS är din röst för swexit och det bästa alternativet för ett suveränt Sverige.

Jenny Piper

Politik, nyheter och samhällsdebatt

Peter Krabbe

Världen i fokus - vem styr vår framtid och varför?

Rakapuckar's Blog

Så bitter på Steffe med alliansen!

Halloj världen!

Ett resemagasin och en blogg av Inger Hansson. Om resor och hållbarhet. Om vackra platser. Om fotografi, natur och lite av varje.

Christer.L.Hansson

Det som danar mig

Life, Death and all between

Welcome to an expanding worldview

SasjaL

Cyniker är inget man föds som, det är omgivningen som formar ...

Livsglimtar

Bättre sent än aldrig

mickecarlssonsblog om nutidens dårskap

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör Sverige lagom!

"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." - FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolt

WTF?

100 möjligheter istället för hen!