Det spelar nog ingen roll

Det blev ganska tröttsamt att lyssna på partiledardebatten igår kväll. Egentligen hade jag inte förväntat mig något annat. Men ändå …

De var ju ganska överens om det mesta. Pengarna ska rulla! Det enda som skiljer är vad pengarna ska användas till. Men annars är de överens om att just deras parti har bäst lösning på allting och att allting är de andras fel.

Ett år kvar till valet och jag litar inte på någon av dem. De bara ljuger allihop.

Kristersson gjorde dock ett bra intryck med tanke på att detta var hans första partiledardebatt. Fridolin och Sjöstedt gjorde bottennapp. De andra var medelmåttiga. Inga nya fakta kom fram – bara en mängd löften och siffror som vi inte kan kontrollera. Det var helt enkelt en urusel debatt.

Alla var rörande överens om att det behövs fler poliser och alla hade satsningar på fler poliser i sin budget. Samma gällde satsning på sjukvården.

Skatter diskuterades på samma sätt som det alltid har gjorts – med Robin Hood som förebild. Bidrag – subventionerade jobb – löner diskuterades på samma sätt som vi har hört många gånger förr – men som aldrig gett några resultat.

Hela debatten uppfattade jag mest som tomma ord. Om debattnivån kommer att fortsätta på detta sätt fram till valet om ett år – undrar jag om jag ska blankrösta. Spelar det någon roll vad jag väljer? De kommer ju att föra ungefär samma politik ändå – oavsett vem som vinner. De kommer att bolla sina siffror och lögner mellan varandra. Men vi kommer inte att se någon skillnad!

 

 

 

 

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

