Varför tvivlar jag?

Alldeles för ofta misstror jag det som jag läser. Varför? Det kan ju bero på alla lögner som jag uppdagar. Jag vill så gärna tro – men jag tänker alltid: Är det verkligen så? Sen kommer jag på att det kan ju lika gärna vara på ett annat sätt. Då börjar jag att tänka efter HUR det egentligen kan vara. Så är det igång med analyserandet. Idag läste jag Marianne Rundströms text :

”– Förlåt att jag stör. Mina föräldrar som är Jehova har slängt ut mig hemifrån. Dom accepterade inte min sexuella läggning. Jag har ingenstans att bo och ingen mat och skulle vara så tacksam för en slant att stilla hungern med och i bästa fall en säng på ett vandrarhem i natt.

Han ser ut att vara lite mer än 15 år. Utslängd hemifrån. Jag tror honom och hivar fram en tjuga. Får ett oändligt tacksamt leende tillbaks. ”

Så långt hann jag! Kanske det var så – eller kanske inte? Men … jag tänker att killen har lärt sig en läxa oh ytterst medvetet spelar på känslorna. Alla attribut finns där: Jehovas vittne, sexuell läggning, utslängd hemifrån, ung, ingen mat och ingen bostad. Det känns så riggat på något sätt!

Naiva tycka-synd-om-människor faller för sådant! M R fortsätter:

”Jag vet inte för vilken gång i ordningen den senaste tiden jag tänkt att iskylan sprider sig. I det solidariska land jag växte upp i och varit så stolt över. Ett land där vi bryr oss om våra medmänniskor och där medmänsklighet varit en av grundvalarna. Vad är det som gått sönder, vart har medkänslan med människor omkring oss tagit vägen?”

Tyvärr är det så att medkänslan gör att vissa människor blir lurade gång-på-gång. De är lättfångade byten. Ibland undrar jag om de bli lurade?

De känner sig så goda när de får dela med sig och oftast – inte alltid – blir de lurade!

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

