En stor stark

Under påsken såg jag denna stora starka lyftkran – eller vad den nu kallas. Den används vid ett brobyte i en småstad. Jag blev så imponerad att jag blev tvungen att föreviga den. Den var stor, stark och stadig. Jag kände mig trygg och är övertygad om att detta brobyte kommer att gå bra.

Jag tänker att kanske är det detta som vårt land behöver – något stort och starkt. En stor stark ledare, en stor stark regering, en stor stark riksdag, en stor stark försvarsorganisation och en stor stark polisorganisation. Ja, jag menar inte fysiskt starka utan snarare tvärtom. Men de ska inge förtroende, handlingskraft och trygghet. Vi har ju ingen nytta av att vara en humanistisk stormakt, ha en feministisk regering eller sitta i FN:s säkerhetsråd. Landet behöver en trygg stabil ledning. Det spelar egentligen ingen roll vilket parti som sitter vid makten. Det viktiga är att landet leds på ett säkert och stabilt sätt!

Men idag saknar vi stabiliteten. Snarare upplever vi en politisk lekstuga som fladdrar dit vinden blåser. Strategier, planering och problemlösning tycks vara begrepp som makthavarna inte har en aning om hur man hanterar.

Vill makthavarna inte vara stora och starka och handlingskraftiga?

En stor stark – målat med vita bokstäver på denna stabila lyftkran!

Kommentera

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

