Vakna!

Dagen efter terrordådet i Stockholm surrar tankarna omkring värre än vanligt i mitt huvud. Men det är nya tankar. De gamla har fått en reträttplats. Nu vet jag ju! Det som händer ute i världen kan även hända i Sverige!

Under många år har jag påtalat att det kan hända men … det händer nog inte under min livstid. Jag har varnat men … jag har inte tagit det på allvar. Jag har egentligen gjort precis som politikerna gör – hoppats på att allt ska lösa sig till det bättre. Jag har pratat och skrivit men inte gjort något konkret Nu har jag vaknat och inser att det inte räcker!

Medierna manar: Var inte rädda! Fortsätt att leva som vanligt!

Nej! Jag är inte rädd och vill inte fortsätta som vanligt! Jag vill att de som har gjort detta dåd möjligt – politiker och medier – ställs till svars för detta och ges kännbara straff. De har genom politiska beslut och opinionsbildning släppt in fienderna i vårt land! De har genom sin snällism gjort Sverige till en osäker plats för svenska medborgare.

Just nu ser jag i TV:n att Fridolin och Lövin lägger blommor på platsen för terrordådet. Igår kväll såg vi statsministern göra samma sak. Vad tänker de när de gör detta? Känner de sig medskyldiga? De har ju skapat möjligheterna för terrorister att utföra dåd i Sverige! Skäms de?

Idag har jag vaknat och idag är jag arg! Idag skriver jag av mig min ilska medan jag funderar på nästa drag. Detta får inte falla i glömska. Nu måste svenska folket ta varandra i handen och agera. Vi måste agera mot alla dumma kontraproduktiva beslut. Jag vill ha tillbaka det trygga landet som jag växte upp i. Osäkerhet och terrorism ska inte få prägla vårt land. Alltför länge har landet utsatts för en mängd våldsdåd. Detta måste vi åtgärda. Gör inte de valda politikerna det så måste vi vanliga människor agera!

Sverige ska inte vara en terroriststat! We shall overcome!!

 

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Hans Nilsson
    Apr 08, 2017 @ 13:08:18

    För att citera rikspolischefen i ett tidigare uttalande vad har denna stackars terorist varit med om i sin ungdom.

    Liked by 1 person

    Svara

  2. Svante Lilja
    Apr 08, 2017 @ 14:06:18

    Hej Ulsan!
    Det var lite ”Kenta” över Din text ”Idag har jag vaknat och idag är jag arg! Idag skriver jag av mig min ilska” – det påminde om hans ”Just idag är jag stark”. Och när jag lyssnade på den (Länk: https://youtu.be/mpCRj-pOR3o ) så tänkte jag att med en lite ändrad text så speglar den vad många känner idag.

    Så den här sången Ulsan, den är till Dig!

    Jag har vaknat idag
    och idag är jag arg
    Idag skriver jag av mig min ilska
    Nej! Jag är inte rädd
    Jag är fylld utav gråt
    Detta får inte falla i glömska

    Det har skrivits så länge om just den här dan
    Och det är hemskt när den slutligen kommer
    Fruktat så länge för just denna dag
    Den ger sorg när den kommer

    Jag såg måsarnas flykt
    Jag såg solglittrets dans
    Vill se fram emot härliga tider
    Jag såg kvinnornas ben
    Jag såg ögonens glans
    Jag har tron på vårt land på min sida

    Det har skrivits så länge om just den här dan
    Och det är hemskt när den slutligen kommer
    Fruktat så länge för just denna dag
    Den ger sorg när den kommer

    Vi hör skrattande barn
    Vi hör slussarnas brus
    Vi hör till de få som kan leva
    Vi hör inre musik
    Vi hör vindarnas sus
    Vi har tron på vårt land på vår sida

    Det har skrivits så länge om just den här dan
    Och det är hemskt när den slutligen kommer
    Fruktat så länge för just denna dag
    Den ger sorg när den kommer

    Snart igen är jag stark
    Snart igen mår jag bra
    Jag förs framåt av kraftiga vindar
    Snart igen är Du stark
    Snart igen mår Du bra
    Du har tron på Dig själv på Din sida
    Vi får vänta rätt länge på just den där dag
    Och det blir skönt när den äntligen kommer
    Vänta rätt länge på just den där dag
    som ger lust när den kommer

    nanana….

    Gilla

    Svara

    • ulsansblogg
      Apr 08, 2017 @ 15:03:22

      Tak snälla!
      Jag grät en skvätt när jag läste din text. Jag tänkte faktiskt på och ”Idag är jag fri och idag är jag stark” i morse när jag började skriva.
      Jag blev så glad över din text!

      Gilla

      Svara

    • ulsansblogg
      Apr 08, 2017 @ 15:05:56

      Å min sambos vägnar blev jag så glad över den här texten. Jag fick faktiskt tårar i ögonen och det är sant. Tänk att det finns så goa personer- Efter att i åratal kämpat på barrikaderna för ett bättre samhälle ser jag ljuset i tunneln
      MVH Olof Lundqvist

      Gilla

      Svara

  3. Björngunnar
    Apr 08, 2017 @ 14:24:48

    Finns det någonstans ett land med en lika rutten politikerklass som i Sverige.
    I Nordkorea släpper man inte in några främmande djävlar men i Sverige räcker det att åka tunnelbana så är man svensk.

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

