Feminister motverkar jämställdhet

För mig innebär jämställdhet att alla människor har samma rättigheter och samma skyldigheter. För mg handlar det inte om kön, etnicitet, religion eller sexualitet. Jag vill att alla ska omfattas av jämställdheten och att alla ska må bra. Vi ska alla ha rättighet att bestämma över våra liv och alla ska ha skyldighet att ta ansvar för sitt eget liv och sitt eget beteende.

Det innebär att ingen ska förtryckas av någon och ingen ska hållas som gisslan av någon. Den svenska jämställdheten har kommit långt. Sverige ligger på 4:de plats i världen då det gäller jämställdhet. Eller … så var det iallafall 2015.

Den höga jämställdhetsgraden innebär att feminismen mer eller mindre har tappat betydelse. Nu återstår ju enbart marginella saker att jobba för. Men … tro inte att feministerna blir nöjda och släpper greppet. Nej! De vill ha makt och gör allt för att skapa och bibehålla orättvisor.

Det finns en grupp som feministerna har tagit som gisslan. De vill ha makten över denna grupp. De påstår att de tänker på denna grupp och vill hjälpa dem. De vill känna sig goda och kan därmed sparka på alla andra som de onda. Men de permanentar förtrycket inom denna gruppen. Jag tänker naturligtvis på kvinnorna i förorten som lever med hedersförtryck.

Jag minns diskussionerna under de senaste 10 åren när jag har nämnt detta förtryck så har jag kallats för rasist. Jag har inte fått lov att lyfta problemen i förorten eftersom jag inte är feminist. Därför har jag blivit utnämnd som rasist. Samma sak har drabbat alla andra som har varit dumma nog att tro att det är viktigare att diskutera hedersförtryck än att diskutera kvotering till styrelserum!

I min enfald trodde jag att tiden skulle förändra. Men nej! Vi ligger på samma nivå idag. Det är iallafall så som jag upplever det när jag läser feminist-FB-sidor. Igår var det många som hyllade en blogg. En blogg som skriver:

”Man kan undra hur mycket bevis som krävs för att folk ska inse att GAPF och Sara Mohammad hatar muslimer och islam och har det, inte kampen mot hedersvåld, som sin främsta drivkraft. Hur länge ska politiska partier, universitet och skolor stödja en grovt rasistisk förening?”

GAPF – glöm aldrig Pela och Fadime! Organisationen mot hedersförtryck och dess grundare kallas alltså för muslim- och islamhatande. Det påstås i bloggen att hedersvåld inte är drivkraften!

Inte nog med det. Forskaren Devin Rexvid kallas för islamofob.  Camilla Grepe, utnämns som aktivist och ha direkt samarbete med ”den grovt rasistiska webbtidningen Avpixlat”  – eftersom Avpixlat har gillat något som hon skrev om islam i sin tidskrift Bright.

Det är skrämmande att någon kan skriva en sådan blogg men ännu värre är att en mängd feminister hyllar den! Hur tänker de?

Att påtala och vilja motverka hedersproblematiken innebär alltså att man hatar, är aktivist, islamofob och rasist. Feminismen vill ha ensamrätt på frågan oh vill permanenta hedersförtrycket – för att känna sig behövda. Dagens feminism motverkar jämställdheten!

 

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

