Om jag var statsminister

Det började med att jag såg en video där Patrik Engellau intervjuar Ann Heberlein. Hon fick frågan om vad hon skulle göra om hon blev statsminister. Mina tankar började genast spinna kring vad jag skulle göra som statsminister.

Det skulle bli ett systemskifte! Min regering skulle bestå av experter hämtade från näringslivet och vetenskapen. Alla politiker uppfostrade i ungdomsförbunden skulle bort ur min regering. Jag skulle omge mig med kunniga och mogna människor – ålder och klokskap skulle gynnas.

Först skulle vi ändra lagstiftningen så att alla politiker skulle tvingas att ta ansvar för sina beslut. Den lagen skulle gälla retroaktivt 10 år bakåt. Dagens och gårdagens regering skulle dömas till samhällstjänst – ut och jobba i verkligheten på skolor, fritidsgårdar, sjukhus, åldingsvård, renhållning, vakthållning, försvar osv.

Sen skulle polis och försvar få tillräckliga resurser och befogenheter för att kunna gå in i alla utanförskapsområden och röja – ta bort vapen och droger samt alla personer som uppehåller sig illegalt. Eventuellt införa undantagstillstånd med utegångsförbud på kvällarna för ungdomar.

Nästa åtgärd borde vara att ompröva och sänka alla bidrag och sociala förmåner drastiskt. Det skulle ställas motkrav för att bli berättigade till bidrag. Ingen skulle kunna glida runt på en räkmacka på andras bekostnad.

Vi skulle diktera en ny värdegrund ”Behandla andra som du själv vill bli behandlad!”som bygger på de tio budorden dvs vilken moral och etik som ska gälla i landet. I denna värdegrund skulle PERSONLIGT ANSVAR vara centralt. Brott mot dessa regler skulle straffas hårt! ”Tycka-synd-om” skulle stoppas i papperskorgen och krav på individen skulle återinföras.

Nästa åtgärd skulle vara att byta ut alla permanenta uppehållstillstånd (PUT) till tillfälliga uppehållstillstånd (TUT). Efter t ex 7 år skulle vederbörande kunna söka medborgarskap. För att få detta skulle personen kunna tala, skriva och läsa svenska samt var införstådd i hur det svenska samhället fungerar. De skulle dessutom kunna bevisa att de inte hade begått någon kriminell handling.

Genom att beskära bidragen hårt tror jag att vi skulle kunna få pengar över till att kunna upprusta all den välfärd som håller på att rasera. Familjens situation skulle kunna stärkas. Familjen skulle ha möjlighet att själv ta hand om och fostra sina barn. Jag skulle satsa på att göra det svenska samhället mer tryggt och humant för ALLA

På sikt skulle Sverige åter bli ett tryggt land där var och en tar ansvar för sitt eget och sina barns liv. Det är drömmar om hårda tag men skulle kunna genomföras. Många plockar nog upp rasistkortet då det gäller min dröm. Men jag har inte skrivit ett ord om vare sig raser eller etnicitet! Jag har skrivit om samma förhållningssätt från alla och mot alla. Med min dröm skulle ALLA få friheten att göra sina egna val och ta ett eget ansvar för dessa.

 

Titta och lyssna på Patrik och Ann! Fundera själv kring hur du skulle kunna tänka dig att regera landet! Det finns inga absoluta sanningar men alla kan bidra med idéer för att få ett bättre samhälle.

54 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Bjarne Wilmarsgård
    Mar 11, 2017 @ 10:40:48

    DÄR – skulle jag vilja bo…

    Gillad av 1 person

    Svara

  2. Samuel af Ugglas
    Mar 11, 2017 @ 10:51:53

    Varför göra det så komplicerat? Begränsa politikernas rätt att plundra befolkningen på deras egendom, möjligheten till stöld (beskattning).
    Bort med alla avdrag, återinför proportionell beskattning, den enda rättvisa.
    Bind sedlar och mynt till guld eller silver.
    Fackföreningar är olyckligt men tvinga tillbaka pamparna till verkstadsgolvet och ingen medlem skall tvingas eller mobbas att vara medlem i en fackförbund.

    Gillad av 1 person

    Svara

    • ulsansblogg
      Mar 11, 2017 @ 10:57:20

      Naturligtvis måste skattetryket sänkas men först måste samhället ”rensas och rustas” dvs få bukt med brottsligheten, minska bidragsberoendet och upprusta samhällsfunktionerna typ polis, skola, vård, omsorg och infrastruktur.

      Gilla

      Svara

  3. Hans Nilsson
    Mar 11, 2017 @ 10:56:13

    Om jag vore statsminister skulle jag utrusta polisen med vattenkanoner, gevär för gummikulor och gummibatonger stora som basebollträn. Polisens befogenheter skulle utökas MARKANT.Korvgrillning och annat trams skulle omedelbart förpassas till historiens sophög. Hela det politiska etablissemanget skulle ställas inför rätta även de som nu inte är verksamma i den absoluta makten. Finans och media elit skulle också utredas och ställas till ansvar för sin del av Sveriges 40 år av förfall.

    Gillad av 1 person

    Svara

  4. Darco
    Mar 11, 2017 @ 12:03:25

    2018 är snart här så det är dags att du startar ett parti för den statsminister vill jag ha!

    Gillad av 1 person

    Svara

  5. Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
    Mar 11, 2017 @ 15:13:35

    Jag tycker det var intressant att läsa din vision.

    När jag tittar närmare på Ann Heberleins utgivna verk så ser man vem som sponsrat henne. Enligt min egen mening diskvalificerar det henne totalt.

    Att du vill ha ”experter hämtade från näringslivet” låter som en dålig idé för att skapa en långsiktig helhetspolitik. Låt företagare hålla på med företagande! De kan kortsiktigt girig kapitalism och dyrkar tillväxt som vilken religiös eller ideologiskt indoktrinerad människa som helst utan minsta tanke på helhet eller framtidens generationer.

    Ekonomer som verkligen förstår vad ordet ekonomi betyder som som förstår exponentialfunktionen på riktigt är en ovanlighet, men om de gör det så kan de naturligtvis vara behjälpliga.

    Vetenskapen är heller inte alltid rätt väg. Där kan du ofta finna liknande gynnare som blivit läkare för att kunna frottera sig med läkemedelsindustrins forskningsfusk, men så finns det givetvis hederliga vetenskapsmän som kan vara en stor tillgång också. Karaktär är en vetenskapsmans viktigaste egenskap.

    Jag tycker inte man ska var åldersfascist. Ålder är varken någon garanti för det ena eller andra. Vissa degenererar med åldern, vissa utvecklas.

    Jag anser också att politiker skulle tvingas representera folket bättre och att makten skulle kunna tas ifrån dem närsomhelst under mandatperioden. Det innebär någon form av flytande representativ direktdemokrati där folket under mandatperioderna kan byta politiker som de valt.

    Enligt min egen mening är vare sig folk i allmänhet eller politiker byxade för demokrati men det kan förmodligen förbättras genom mer deltagande. Ofta tycker folk och politiker en massa skit för att monopolkapitalistisk media skrivit det. Att få bort lögnaktig fulmedia ur samhället är således av allra största vikt för oss alla.

    Folkdomstolar som dömer politiker till samhällstjänst är minst sagt intressant. Lite som Mao Zedong menade. Överklassen vet inte hur det sura äpplet smakar förrän de själva bitit i det.

    Röjningen av utanförskapsområdena inkl. utegångsförbud kommer bli … minst sagt intressant. Själv har jag upplevt detta i Laos. Det var faktiskt helt ok. Det blev tyst och soldater och polis vaktade gatorna. Det kändes tryggt. När de slutade med detta blev allting skit och nästan ingen kunde sova p.g.a. bas-utrustade barer och drogade ungdomar som ställde till en massa oljud.

    Att sänka alla bidrag och sociala förmåner drastiskt är helt vanlig borgerlig politik.

    Värdegrunden som bygger på de tio budorden är i princip det som skapat vår lag. PERSONLIGT ANSVAR ÄR centralt. Lagen tycker inte synd om någon. Det gäller bara att upprätthålla den. Hur hårda straffen blir är en politisk fråga. Själv är jag för mer avskildhet utan dataspel, godis och annat daltande, samt kortare straff. Det är mindre personalintensivt och skapar förmodligen bättre laglydnad och mindre kostnader.

    Själv anser jag att man skall födas i Sverige och ha minst en svensk förälder för att kunna bli svensk medborgare och att den som får uppehållstillstånd ska vara gift med en svensk. Så kommer integration och assimilation fungera. Dessutom måste sekterism förbjudas.

    Bidragen är en del av välfärden, men jag tror att 6 timmars arbetsdag skulle minska bidragsbördan på rätt sätt då detta skulle innebära fler anställda. Det är dessutom en del av en fungerande integration/assimilation.

    Familjens situation bör INTE stärkas på barnets bekostnad. Barnens frihet från dysfunktionella familjer och religiös/ideologisk sekterism är mycket viktig.

    Gilla

    Svara

    • Björngunnar
      Mar 11, 2017 @ 16:03:37

      Varför talar du inte om vad felet är med Ann Heberlein?
      Och när jag läser det du skriver tyckes det mig som om du är marxist.
      Stämmer det?
      Jag har själv varit företagare sedan 17 års ålder, nu 66 är gammal och folk inom industrin är säkert mycket mer kvalificerade än kommunister dvs, alla våra nuvarande politiker.
      Att samhället skall gå in och styra i familjer är helt åt helvete.
      Det personliga ansvaret skall återföras till den enskilde och bort från kulturmarxistdjävlarna!

      Gilla

      Svara

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 11, 2017 @ 16:13:02

        Jag talar inte om vad felet är med Ann Heberlein är på ett direkt sätt, eftersom jag anser att människor själva bör känna motivationen och ansvaret undersöka saker på djupet innan de har åsikter.

        Vad jag anser är egentligen irrelevant. Det är vad du anser efter en undersökning som är relevant.

        Jag är helt klart imponerad av Marx, men är ingen blind följare av religioner eller ideologier.

        Den som inte läst åtminstone en liten del av Marx olika citat har definitivt missat en hel del godbitar. https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/tag/karl-marx/

        Alla politiker är inte kommunister. Då skulle de inte stödja monopolkapitalismen så frenetiskt.

        Ansvar på engelska är ett intressant ord uppbyggt av till synes två delar.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 11, 2017 @ 16:24:22

        Jo politiker är kommunister, de svenska politikerna av idag strävar efter folkets förintelse, de arbetar för dagens marxister.
        Monopolkapitalisterna låg bakom och finansierade helt den ryska revolutionen, och monopolkapitalisterna har säte i New York nu liksom då.
        http://www.wildboar.net/multilingual/easterneuropean/russian/literature/articles/whofinanced/whofinancedleninandtrotsky.html

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 11, 2017 @ 20:24:49

        Nej. endast en andel av Vänsterpartisterna är kommunister i riksdagen. Fråga någon du litar på och du tycker är intelligent! Så är det.

        De svenska politikerna strävar förmodligen inte efter folkets förintelse. De förstår inte vad de håller på med eller är de bara kortsiktigt korrumperade. Det är monopolkapitalets massmedias fel. Dessa vill blanda upp alla folk och skapa konflikter. I dessa konflikter profiterar de.

        Du har inte läst citatet om Lasalle från Marx.

        ”Det står nu klart för mig att han han, som huvudformen och hårväxten pekar på, är avkomling till de negrer som följde med Moses på flykten från Egypten (såvida inte hans mor eller farmor korsades med en nigger). Denna förening av tysk och jude på negerbas producerade oundvikligen en märklig hybrid.”
        /Karl Marx om Ferdinand Lassalle i ett brev till Friedrich Engels

        Marx hade sannolikt aldrig varit för den afrikanska massinvandring du ser idag. Marx bör således inte blandas samman med dessa monopolkapitalisters rasistiska vurm för Kalergi-planen som ska ersätta vita med någon slags bland ras med olika makabra kulturer som lätt kommer i konflikt och kan kontrolleras av girigbukarna.

        Om Monopolkapitalisterna finansierade Lenin var det nog främst för att krossa Rysslands diktator och hans anhang, vilket lyckades över förväntan. Förmodligen förväntade de sig inte Lenins, Stalin och Chukovs effektivitet vid invasionsförsöket, vilket skrämde slag på dem och skapade borgarbrackornas skräck för kommunismen som numera är djupt rotad.

        De vet vad som väntar dem, nästa gång kommunistspöket vaknar till liv och gör rent hus med monopolkapitalister och rojalister. Chop-chopp-chopp.

        Dagens maffia-monopolkapitalister med säte i USA, EU, Saudiarabien Ryssland och Kina strider, såsom kapitalister normalt sätt gör, efter att tillskansa sig mer och mer. Det ligger nämligen i monopolkapitalistens giriga natur att aldrig vara nöjd.

        https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2017/03/01/girighet-citat-och-kommentarer-av-viktor-rydbergs-text-och-dikt-om-grottekvarnen/

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 11, 2017 @ 21:16:37

        Det enda vi kan vara överens om är att vi inte är överens!
        Jag är för folkgemenskap du är för att söndra och därigenom kontrollera folket .
        Vilka borgarbrackor pratar du om?
        Det tråkigaste för mig är att svenska folket blivit alltmer egoistiskt och det är ett resultat av hjärntvätt.
        Sanningen är att en människa som bara tänker på sitt ego omöjligt kan bli lycklig.
        Det som är mest angeläget i Sverige idag är att höja moral och etik, då blir vi osårbara och inte mottagliga för hjärntvätten.
        Moral är den allmänna uppfattningen som finns i samhället om vad som är rätt, det kan således variera över tid, att göra vinster på andras olycka skulle vara exempel på en dålig moral i samhället, det påstås ju att alla är sig själv närmast, just så resonerar kommunistpolitikerna och man kan påstå att de tillsatts av djävulen själv för att gynna hans syften.
        Det finns inget gott parti utan alla partier är samma ondska.
        Sedan har vi etik som är varje människas uppfattning av sanning i förhållande till verkligheten sanning som finns!
        När etiken inte överensstämmer med verklig sanning så sänker individen sig själv.
        I religiösa termer sänker sig den oetiska människan ner mot död.
        Ett samhälle där moralen säger att abort eller som är för att förstöra familjen är ett omoraliskt samhälle medans en individ som genomför en abort är en oetisk individ.
        Det allmänna tillståndet för bägge begreppen är i sjunkande och det leder till det missmod vi ser idag.
        Problemet är att politikerna ignorerar signaler om detta och tänker på sitt eget och som man säger skiter i andra.
        Inte minst media uppmuntrar till detta.
        På sätt och vis är det inget unikt i detta, det är den klassiska kampen mellan ont och gott.
        Men oberoende vad människan tror leder ont till smärta och död.
        Generellt tror jag på små cirklar, att makten rycks ur händerna på de onda politikerna och förs tillbaka till de små människorna vilket är motsatsen till en stark stat som styrs av ev världsregering vars syfte är global kontroll.
        Vi måste om vi vill överleva kapa banden till exempelvis EU och återföra makten till sockennivå.

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 11, 2017 @ 23:35:04

        Jag är för folkgemenskap och ser en levande demokrati som vägen dit.

        Jag ser inte nödvändigtvis egoismen som något problem om man motiverar människor att tänka långsiktigt egoistiskt på sina barn och barnbarn och gärna längre än så.

        Men du har rätt. Den kortsiktiga egoismen är ofta ett resultat av MSM-hjärnförsmutsning och syftet är sannolikt att tillfredsställa monopolkapitalets profitörer.

        Lycka handlar om grundläggande tillfredsställda behov och personlig attityd.

        Moralfilosofi och meditation hjälper till att höja moral och etik och du har rätt i att det gör oss mindre sårbara och inte inte lika mottagliga för hjärnförsmutsning. Man tvättar bort den med meditation och ger plats för ett högre medvetande.

        Det finns gott i människan, men det krävs djupare insikt, lugn och mod för att det ska komma fram. verklig känslomässig och förnuftig godhet finns om vi är lugna och öppna för den.

        Jag anser som du att man bör undvika aborter men att kvinnan själv måste avgöra moralen i det och ta den mentala konsekvensen av aborten.
        Idag finns det preventivmedel att tillgå för den som inte vill ha barn.

        Det kan finnas etiskt försvarbara aborter, ex. om det är ett resultat av våldtäkt eller drogmissbruk, men även för ett land som valt enbarnspolitik för att rädda sitt eget land från kaos som kan leda till ännu större lidande. Så har vi idag även den islamistiska invasionen. Hur etiskt är det att skydda oss alla från den?

        Vi måste åtminstone återföra makten till nationell nivå, men vad gäller ekologiskt odlat är sockennivå det allra mest ekologiska givetvis.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 12, 2017 @ 06:38:00

        Martin skriver:Det finns gott i människan, men det krävs djupare insikt, lugn och mod för att det ska komma fram. verklig känslomässig och förnuftig godhet finns om vi är lugna och öppna för den.

        Ett utmärkt recept för den som vill Sveriges död!
        Menar du att vi skall sätta oss och meditera och sedan med frid i sinnet låta oss slaktas som djur ?

        Gillad av 1 person

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 12, 2017 @ 13:54:51

        Inte alls. Men med insikt lugn och mod kan vi vända den utveckling vi sett sedan Palmemordet tillbaka till nationell demokratisk socialism.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 12, 2017 @ 15:42:52

        Nej inte tillbaks till socialdemokrati eller marxism.
        Nu har vi provat skiten och fått nog, aldrig mer centralmakt.
        Makten måste decentraliseras så långt det går.
        Churchill som jobbade åt kommunisterna/demokraterna skrev:
        Den enda statistik som jag litar på är den som jag själv förfalskat.

        Gillad av 1 person

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 12, 2017 @ 16:16:15

        Själv tror jag mer på balans i allt. Frågan är väl enbart var exakt balansen bör ligga. Där tror jag att vi nog aldrig kommer enas helt ens om vetenskapen är ganska tydlig med ungefär var vi bör ligga för att undvika alltför mycket mord i samhället.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 12, 2017 @ 21:55:40

        Du skriver med ett lömskt språk Martin.
        Du skriver att du vill ha mer balans i allt.
        Det är ju rena dösnacket!
        Aldrig du förklarar vad du egentligen menar, ord som sirap men utan mening…
        Vad är balans???
        Jag har klart deklarerat var jag står, Inga av dagens politiker förtjänar att leva.
        De är bevisligen alla mördare och folkförrädare.
        En liten utvikningar, det finns två krafter som står emot varandra idag, Islam och Judendomen.
        Judarna är väldigt mäktiga och styr i princip världen men mohamedanerna är i stor majoritet.
        Jag vill inte ha någon av dessa grupper i Sverige.
        Marx som du beundrar är den typiske juden , det är ingen tvekan om att han besitter en stor intelligens, men vad hjälper det när hans sinne är onskan personifierad?
        Judarna tog hit muslimerna som ett verktyg att förstöra Sverige!!!
        Skall vi då falla i judens grop och hata muslimer?

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 12, 2017 @ 22:55:39

        Alla religioner står emot varann efter som de alla gör anspråk på att sitta på sanningen, d.v.s. en fastfrusen föreställning, vilket leder till krig.

        Så arbetar inte vetenskapen, vilket möjliggör gemensamt sökande och fred (bortsett från forskningsfusket pådrivet av monopolkapitalisterna).

        Marx var inte jude, men ateist. Hans far konverterade från judendomen till kristendomen, förmodligen av affärsskäl.

        Vad den moralfilosofiskt medvetne Marx tyckte om girigheten går att läsa ex. här:

        ”Vad är judendomens världsliga grundlag? Det praktiska behovet, egennyttan. Vilken är judens världsliga kult? Schackrandet. Vilken är hans världslige Gud? Pengarna. Nåväl! Frigörelsen från schackrandet och pengarna, alltså från den praktiska, verkliga judendomen vore hela vår tids frigörelse.”
        /Karl Marx Om Judefrågan (1843)

        Min egen tolkning av detta citat finner du här:

        https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/06/20/politisk-analys-vilket-politiskt-parti-skulle-karl-marx-valja-idag/

        Vad andra individer gjort med Sverige, samt varför, tror jag bäst går att beskriva som kortsiktig girighet, d.v.s. vanlig dumhet, men givetvis kan det vara illvilja eller rasism också, d.v.s. att ställa muslimer/araber/svarta/semiter mot ateister/agnostiker/kristna/européer och i kaoset sko sig genom monopolkapitalismen.

        Nåväl. Vad är då lösningen? Jag anser att det är Vetenskapliga partiets politik.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 12, 2017 @ 23:45:38

        Vad religion är, re för åter och legion för församling.
        Det handlar om människans ursprung och vad hon är.
        Vilka motiv har man om man motarbetar detta sökande.
        Förtryck naturligtvis och reducering av människans natur, precis som gangstern och juden Karl Marx skriver.
        Svensk är man om man har svenska gener, jude om man har judiska gener, man kan inte konvertera bort från sina gener som du påstår om Marx.
        Vad menas med balans?
        Och om vi håller upp fingret i vinden för att känna varifrån det blåser så är det min uppfattning att både Marx och det som okunniga skojare kallar vetenskap är helt ointressant, ute, överspelat, omodärnt, passe’…

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 13, 2017 @ 00:19:35

        Jag har inget emot att folk samlas för politiska, moralfilosofiska eller vetenskapliga samtal.

        Religionens vanföreställningar hjälper dock föga för långsiktig lycka.

        ”Att avskaffa religion som människors inbillade lycka är att kräva deras verkliga lycka. Att försöka förmå dem att överge sin vanföreställning om sina villkor är att försöka förmå dem att överge de villkor som kräver vanföreställningar. Religionskritik är därför i grund och botten kritik av den dal av tårar där religionen utgör glorian.
        /Karl Marx

        Det är främst religionerna som försökt skambelägga människans natur.

        Har du evidens för att Karl Marx var en ”gangster”. Det var något nytt.

        Judendom är ingen ras eller folkgrupp. Se på ett foto av Marx! Detta är heller ingen semit. Karl Marx var en tysk ateist, moralfilosof och sociolog.

        Judar finns bevisligen i alla kulörer, precis som muslimer och kristna. Det finns därför inga judiska, kristna eller muslimska gener.

        Religion är inte en ras. Tills du fått det rätt bör du nog meditera lite likt Jesus och Tomas tvivlaren.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 13, 2017 @ 00:38:04

        Marx blev uppfostrad att hata kristendomen precis som alla andra judar.
        Vetenskapliga partiet är liksom Marx och frimureriet satanism, motsatsen till religion och ändlös materialism.
        https://www.henrymakow.com/2015/04/Karl-Marx-Was-Rothschilds-Third-Cousin%20.html

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 16, 2017 @ 22:01:35

        Jag har nu tittat närmare på saken och detta håller inte som argument mot Karl Marx.

        Makow famlar efter bevis från alla möjliga håll som inte håller vid närmare granskning.

        Jag har inget emot konspirationsteorier med rimliga evidens, men detta är definitivt en tokig konspirationsteoretiker som samlar i princip vilka bevis som helst som inte klarar en närmare granskning.

        Det bryr han sig nog inte om. Han har redan bestämt sig för att Karl Marx är fienden. Det finns inget att göra åt den saken.

        Monopolkapitalisterna i Bilderbergruppen är problemet, anser jag. Karl Marx teorier beskriver problemen som kapitalismen leder till. Folket självt är lösningen, d.v.s. demokrati.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 16, 2017 @ 23:08:10

        I själva verket så är det lättare sagt än gjort att försöka definiera människans problem och transplantera dessa till ett politiskt system som är lösningen.
        Har du hört talas om R6?
        Sedan att det finns människor som tycker det är lustigt att förvirra andra och att en av dem heter Makow kan vi nog vara överens om ))

        Gillad av 1 person

      • Björngunnar
        Mar 18, 2017 @ 22:20:20

        Mer om khazarjuden Marx.
        ”Det judiska folket som helhet kommer att bli sin egen Messias. Det kommer att uppnå världsherravälde genom upplösning av andra raser… och genom inrättandet av en värld i vilken överallt judarna ska utöva rätten till medborgarskap. I denna nya världsordning kommer Israels barn att utrusta alla ledare utan att stöta på motstånd…” –Karl Marx i ett brev till Baruk Levy, citerad i Review de Paris, Juni 1, 1928, s. 574.

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 18, 2017 @ 22:57:03

        Jag misstänker att det är en förfalskning dels eftersom de som grundade Paris Review https://en.wikipedia.org/wiki/The_Paris_Review
        vid den tidpunkten var nyfödda och knappast kunde skriva, men om årtalet är felaktigt angett är det nog ändå en förfalskning då det tydligt motsäger andra citat som ex.

        ”Må den Internationella Arbetarassociationens sektioner i alla länder mana arbetarklassen till verksam aktivitet. Om arbetarna glömmer sin plikt, om de förblir passiva, så kommer det nuvarande fruktansvärda kriget endast att bli förelöparen till ännu fruktansvärdare internationella strider och kommer att i varje land föra till nya nederlag för arbetarna till fördel för herrarna av värjan, jordbesittandet och kapitalet.”
        /Karl Marx
        https://sv.wikiquote.org/wiki/Karl_Marx

        Det är naturligtvis heller inte konstigt om en kristen konservativ kapitalistisk tankesmedja vill smutskasta kommunismens fader och ateisten Karl Marx.

        Citatet finns inte med i citatsamlingen och jag tror att det finns en helt naturlig orsak till det. Det är inte trovärdigt. Det är med stor sannolikhet en förfalskning, en riktigt dålig förfalskning dessutom.

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 18, 2017 @ 22:59:39

        F.ö. tycker jag att det räcker med idioti nu. Du får lägga ner dina dumheter nu Björngunnar och läsa lite fler riktiga citat av Karl Marx i stället! De är högaktuella idag.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 18, 2017 @ 23:09:29

        Inga argument trots att vi ser hur Marx läror införs överallt i Sverige.
        Massinvandring, rasutblandning
        Stämmer inte detta?
        Eller
        Påstår du att Marx inte är khazarjude?

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 19, 2017 @ 00:37:35

        Nej det stämmer inte. Du har fel. Han var förmodligen emot detta vad jag kan se och han var ateist.
        https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/06/20/politisk-analys-vilket-politiskt-parti-skulle-karl-marx-valja-idag/

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 19, 2017 @ 01:01:11

        Om du lägger in från Willipedia, varför skulle någon läsa det!?
        Den första som lägger in något från Wikipedia har förlorat debatten.
        Av det övriga som du skriver kan man dra två alternativa slutsatser, du är oinformerad och använder Marx som en religion, eller du är frimurare.

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 19, 2017 @ 01:14:05

        Du menar alltså att de citat jag gjort av Marx ur Wikiquote eller han uppenbara ateism och fördömande av judendomen är felaktiga för att de motsäger din fastfrusna föreställning?

        https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/tag/karl-marx/

        Nej. Jag tillhör ingen sekt, allra minst frimurarna med sina dödshots-ritualer med svärd. Jag är ingen religiös isiot, Björngunnar. Jag är vetenskapligt lagd.

        Härmed är diskussionen avslutad.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 24, 2017 @ 19:56:31

        Härmed är diskusSIONen ingalunda avslutad.
        Judar låg bakom den ryska revolutionen och judar styr Sverige idag.
        Marx var jude liksom bankirer var och är det.
        Vad vi skulle behöva är en ny religion, en ny person som kan tillfredsställa människans behov av andlighet.
        När det gäller människans behov av prylar , den judiska msterialismen, så börjar nog de flesta inse att detta leder till olyckliga människor, själviskhet och i förlängningen död.Fritjof Perssons senaste video.

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 24, 2017 @ 20:27:52

        Marx var också ateist, hade endast en judisk far som konverterat till kristendomen och Marx använde judens schackrande som ett skällsord mot kapitalisten.

        ”Vad är judendomens världsliga grundlag? Det praktiska behovet, egennyttan. Vilken är judens världsliga kult? Schackrandet. Vilken är hans världslige Gud? Pengarna. Nåväl! Frigörelsen från schackrandet och pengarna, alltså från den praktiska, verkliga judendomen vore hela vår tids frigörelse.”
        /Karl Marx Om Judefrågan (1843)

        Du må då säga att han hade judendomen i generna, men var inte de allra första kristna då judar? Var inte Jesus en jude? Nej. Den som lämnar en religion är inte sin religion längre. Religion är ingen ras.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 24, 2017 @ 20:45:46

        Alltså Martin…
        Jag har funderat på detta.
        Vi skapar oss en världsbild som vi sedan förfäktar, förespråkar, baserad på vissa iakttagelser, mönster dom vi tycker oss kunna skönja.
        Ger oss detta beteende andlig frihet?
        Kommer det att vi käftar om Marx eller judar ge oss andlig frihet, nej tvärtom.
        Folk till vänster och folk till höger verkar säkra på att just de har rätt.
        De förstår inte att höger och vänster är skapade och är en fälla för den mänskliga själen .
        Nu är vi lurade till att bekämpa varandra, en ojämn kamp mellan det onda och goda.
        Kan man säga att sanningen är god?
        Man vill ju gärna tro det iallafall, så när Henning Witte påstår att Estonia är sänkt och jag är övertygad om att han har rätt, eller att han påstår att Wallenberg via ombud mördade Kreuger och jag tror att det är korrekt, vad gör jag då?
        Håller käften eftersom att tala om dessa saker bara är dåligt för min karriär och mina pengar?
        Hitler påstog fö. att det var två personer som man kunde vara säker på att de inte var judar.
        Han själv och Jesus.
        Jag sätter ett frågetecken för Hitler.
        Så för att avrunda inlägget med en fråga.
        Vad gör vi åt detta?

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 24, 2017 @ 21:01:38

        Höger och vänster brukade vara det sätt på vilket folket styrde skattenivån och välfärden i Sverige vart tredje år.

        7-klövern var relativt balanserade och patriotiska. Alla var eniga om välfärden. Så är det inte längre. I stället är de alla emot välfärden i realpolitiken, men det kan förbättras.

        Jag tror det behövs minst sex nya vänsterpartier till i riksdagen för att balansera upp de andra monopolkapitalistiska EU-vurmande högerpartierna.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 24, 2017 @ 21:10:46

        Mycket lustigt.
        Vi får nog lägga grunden till en diskussion på definitioner.
        Monopolkapitalismen , judendomen är just vänster.
        Adolf Hitlers tredje rike som besegrades av monopolkapitalismen, vänstern är höger.
        Att behärska hela jorden via kapitalet är judens mål.
        Tillkommer att förinta den vita människan de tycker utgör ett allvarligt hot.
        Det här är på gång i Sverige redan, lyssna på vad judinnan Barbara Spectre säger.
        Kan det missförstås och hon är finansierad av svenska staten?
        Är inte det ett bevis för att vi ligger rätt risigt till och att vi inte borde tjafsa om trivialiteter?

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 24, 2017 @ 21:44:46

        Monopolkapitalismen, judens och kapitalistens schackrande är visserligen INTE helt vanlig högerpolitik som den var fram tills typ 1984. Då fanns det heder och moral.

        Monopolkapitalismen, judens och kapitalistens schackrande är brutalkapitalism som leder till monopolkapitalismens kontroll över allt mer. Det är en extremt omodererad höger för 1% som utsätter små företag för orättvis konkurrens och skapar en enda stor 99%-ig underklass.

        Adolf Hitler, precis som Mussolini, var kapitalister och imperialister, men med ett villkor, nämligen att verksamheten måste gynna nationen. Denna kapitalism i kombination med imperialismen och hybris ledde till det totala nederlaget.

        Tredje riket besegrades av kommunismen. Kommunisterna fann Hitlers bunker och offrade 26,6 miljoner människor för att nå kapitulationen. https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties#USSR

        Det kan inte jämföras med västmakternas mycket sparsamma antal offer.
        https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties#Total_deaths

        Jo. Att behärska hela jorden via monopolkapitalet tycks vara girigbukarnas mål, men att dessa girigbukar tror på Demiurgen har jag svårt att tro. Det handlar säkert om en röd figur med horn. Således är de knappast judar, i vart fall inte rättrogna enligt den religionen.

        Den vita huden tycks mig vara en anpassning till det solfattiga klimatet, så att förinta den vita huden tycks mig vara kontraproduktivt.

        Vad en psykopatisk judinna säger intresserar mig inte. De har nog med psykopater i själva ledningen:
        http://monabaker.com/quotes.htm
        https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/05/23/omkoppling-av-tankemonster-tva-israeler-jamfor-israel-med-nazismen-under-hitler/

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 24, 2017 @ 22:24:43

        Vem har sagt att hon är psykopatisk?
        Och vad man bör bedöma är hennes ord något som kan ses på video av vilken människa som helst i Sverige av idag, samt är det ett faktum att Paidea finansieras av svenska staten?
        Eftersom förintelsen är nämnd, tror du på förintelsen?
        Tror du på att Bin Laden låg bakom förintelsen av World Trade center.
        Tror du att ww1 och ww2 är skapade för att decimera vit befolkning?
        Tror du att negrer och vita är identiska och att det som skiljer är att negrer utvecklat brunt skinn pga solens strålar.
        Tror du att tiden är linjär eller cyklisk?
        Tror du att gud kommer att straffa de människor som schackrat och genom list mördat andra?
        Tror du på att det spelar ingen roll om någon är god eller ond, den starke vinner.
        Tror du på att så länge en lögn bara genomskådas av ett fåtal så är den bra?
        Tror du på att alla människor är lika mycket värda?
        Tror du på att det finns bra och dåliga politiska partier?
        Tror du på att ”själv” är den hårdaste domaren och att människan förgör sig själv när hon blir ond?eller det spelar ingen roll? Eller ond vinner?
        Om vi antar att alla människor har en själ, vad händer med de själar som bor i vita kroppar om den vita rasen förintas?
        Finns det skillnader mellan raser?
        För att i vanlig ordning avrunda resonemanget, är vår existens i fara eller är det egalt vad vi gör eftersom vi ändå får leva vidare hur än vi sköter oss!
        Kanske rent av det är en fördel att vara timid och ge bort allt man har till babbar? Öö)

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 24, 2017 @ 22:31:03

        Du får sista ordet.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 24, 2017 @ 22:34:02

        Men Inga svar på mina frågor får jag!
        Vad beror det på?
        Passar de inte in i den marxistiska världsbilden eller förstår du dem inte överhuvudtaget?
        Tror du på frälsning via marxism?

        Gilla

      • Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
        Mar 24, 2017 @ 23:50:36

        Jag har inte tid.

        Gilla

      • Björngunnar
        Mar 25, 2017 @ 00:02:01

        Svara när du får tid.
        Det finns gott om tid.

        Gilla

    • ulsansblogg
      Mar 11, 2017 @ 16:34:33

      Våra åsikter skiljer sig ganska markant åt. Jag hyllar kunskap, klokskap och bildning oavsett vem budbäraren är. Ann Heberlein har en stor potion av dessa tre ingredienser. Hon måste ha pengar till sin överlevnad också. Själv har jag jobbat på ABF totalt 20 års tid. Men jag har aldrig röstat på S. Det går nämligen att skilja på vem som betalar min lön och och min personliga uppfattning.
      Genom mitt jobb hade jag mycket kontakt med politiker och fackliga företrädare. Detta har gjort att jag anser att de flesta saknar kompetens – många är okunniga, oförstående och saknar bildning. De borde aldrig ha kommit in i den maktposition som de har och saknar förmågan att tacka nej till en sådan position. De klarar inte av de uppgifter som de är valda till pga bristande kompetens.

      Gillad av 1 person

      Svara

  6. Björngunnar
    Mar 11, 2017 @ 19:10:07

    Titta på denna video!
    Fritjof har gjort flera intressanta videos och jag finner alla intressanta!!

    Gillad av 1 person

    Svara

  7. ulsansblogg
    Mar 11, 2022 @ 13:34:59

    Reblogga detta på ulsansblogg och kommenterade:

    REPRIS från 2017
    Handen på hjärtat.
    Har dåtida partier och nuvarande lyckats de senaste FEM åren?

    Gilla

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Livsideal

Jag vill leva som jag lär och inte som någon annan vill att jag ska.

دفتر بهار

نکنه ها باقی است

DET GODA SAMHÄLLET

HÄR SKAPAS SAMTIDENS SJÄLVFÖRSTÅELSE

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Mons Krabbe

Samhällsdebatt, historia och säkerhetspolitiska analyser

Prickiga huset

Hälsobloggen

Kulturbilder

Svenska Kulturbilder - binder samman forntid med nutid

moviesaredreams831071279.wordpress.com/

EN KAXIG SVENSK BLOGG OM BROTT MM.

HallonHatt's sida

Just another WordPress.com site

En ängel 👼🏻 med svarta vingar.

Obotlig sjukdom, hobby, fotografering, smycken m.m

Rebecca Hybbinette

- Kamp ger återbäring!

MÅNSSONSKULTUR.SE

JOHNNY M RECENSERAR FILM, MUSIK & SÅNT

Sjunne [ dot ] com

Jan Sjunnesson skriver om politik som om det fanns en frihetlig patriotism och om kultur som om det fanns ett liv bortom politiken.

Sverigekanalen Dalarna

Nationell Webbradio/Dalarna

En gräsrot skriver

Dear past, thank you for all the lessons. Dear future, i am ready. Denna blogg behöver inga donationer. sprid gärna dess innehåll.

Richard Sörman

En annan humaniora

Högrelius funderingar!

Just another WordPress.com site

Kulturminnet

Om det svenska kulturarvets rikedom och kulturen i dagens samhälle

Riksväg 32 på det smålänska höglandet

Säger det hellre med bilder och musik.

Ocensurerade nyheter

Nyheter och politik.

Tommy Hanssons Blogg

Här bloggar Tommy Hansson om aktuella frågor

Alternativ för Sverige till EU-parlamentet 2019

Sverige ut ur EU! EU ut ur Sverige! Dags att ta tillbaka makten! AfS är din röst för swexit och det bästa alternativet för ett suveränt Sverige.

Jenny Piper

Politik, nyheter och samhällsdebatt

Peter Krabbe

Världen i fokus - vem styr vår framtid och varför?

Rakapuckar's Blog

Så bitter på Steffe med alliansen!

Halloj världen!

Ett resemagasin och en blogg av Inger Hansson. Om resor och hållbarhet. Om vackra platser. Om fotografi, natur och lite av varje.

Christer.L.Hansson

Det som danar mig

Vincat Veritas

Låt sanningen segra

Life, Death and all between

Welcome to an expanding worldview

SasjaL

Cyniker är inget man föds som, det är omgivningen som formar ...

Livsglimtar

Bättre sent än aldrig

mickecarlssonsblog om nutidens dårskap

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör Sverige lagom!

"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." - FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolt

%d bloggare gillar detta: