En toarulle åt Reinfeldt

När man åker bil i några timmar genom de småländska skogarna så hinner många tankar att ta form i min hjärna. Det var en hel del träd som hade avverkats sedan vi åkte den vägen sist. Jag tänkte de stora värdena som växer i skogarna.

Varje träd är en liten men viktig del i produktionen. I skogen såg jag inte bara träd utan istället råvaror på tillväxt. Träden kan användas till pappersmassa, virke, byggnadsmaterial, tygtillverkning, drivmedel och många många fler användningsområde. Pappersmassan kan användas till förpackningsmaterial, toapapper, bokpapper, skrivpapper och mycket mer. Även Fredrik Reinfeldt använder toapapper och hans bok är tryckt på papper. Han borde se nyttan med skogar! Men han sa ju för drygt 2 år sedan:

”– Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta runt över den svenska landsbygden. Det vill jag råda fler att göra. Det finns oändliga fält och skogar. Det finns så mycket plats man kan tänka sig. Den som hävdar att landet är fullt måste visa var det är fullt.”

Kära Fredrik Reinfedt! Har du aldrig förstått att fälten producerar potatis, jordgubbar, grönsaker, säd, foder till djuren och mycket mer? Har du inte insett att i bergen pågår brytning av malm och sten? Vi använder jordens resurser för att kunna leva och överleva

Om vi fäller all skog och bygger hus istället och bygger hus på våra åkermarker – vad ska vi då producera och leva av? Vi kan inte leva av luft allena! Vi behöver produktion och export. Till det behövs råvaror. Råvarorna får vi från våra naturresurser. Vi kan inte bara avverka skogen utan måste också nyplantera. Det går inte att bygga städer på all mark! Vi kan inte prata om det är fullt i landet eller ej – som om vårt land är ett hotell. Vi måste ha något att leva av också.

Förstår han inte att även han behöver toapapper? Vill han inte ha potatis till sillen och jordgubbar till midsommar? Vill han inte ta del av de resurser som vi har i form av råvaror? Vill han inte att vi ska ha råvaror till att bygga broar, järnvägar, vägar och hus? Vi måste förvalta våra råvaror väl och tänka på kommande generationer!

toa

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Kurt
    Mar 06, 2017 @ 02:07:55

    Tidigare fanns en livsglädje som gjorde det lätt för folk att motivera sig för att lägga ner kraft på arbete eftersom man trodde det gjorde skillnad för ens efterkommande. Nu inser fler och fler att för varenda arbetstimma du jobbar avdelas en viss del för massgraven och folkmordet för svenskarna och våra barn, barnbarn osv.
    Det behövs resurser som måste väckas inom oss och hållas vid liv för att saker ska bli gjorda. Det är livsglädje, framtidshopp och känna mening. Jag tror inte jag är ensam om att ha tappat min livskraft och glädje pga det som händer i Sverige idag. Jag har tröttnat fullständigt för att jag dels blivit rånad av ”svartskallar/negrer”, fått saker stulna och sönderslagna av ”svartskallar/negrer”, har vänner vars döttrar blivit våldtagna och misshandlade av ”svartskallar/negrer” etc. Jag har sagt upp mig från ett relativt välbetalt jobb inom IT, är högutbildad i flera professioner förutom det jag gjorde inom IT, t.ex elektronik och mekanik på konstruktionsnivå i modern standard och har bestämt mig för att aldrig mer betala en enda krona i löneskatt till detta helvetesland av parasiter och kakistokrater i maktens boningar och alla ”med”(mot)människor som inte ens har förstånd att rösta rätt i riksdagsvalen. Nu återstå bara att sälja lösöre och hus, göra sig av med fordon och avsluta konton. Antingen ska jag leva under radarn på vischan någonstans eller så flyttar jag utomlands.

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

