Samarbete innan döden tar oss

sorja

 

Har nu uppnått en ålder av 63 år och inser att allt fler medmänniskor faller som käglor omkring mig och avslutar sin vandring på det här klotet.Det gäller då många som har medverkat i det officiella och också nära och kära vänner.

Att ha fått uppnå den här åldern och det som jag har varit med om är jag tacksam för. Vi som är 40-talister eller 50-talister är de som sett den mest makalösa utvecklingen som mänskligheten har åstadkommit. Rymdfärder en stark teknologisk utveckling mm. Datorer som för mänskligheten samman men också splittrar.

Det finns de som rycks bort av olika anledningar vid en mycket tidig ålder och det är mycket tragiskt. Därför bör vi som fortfarande vandrar på planeten besinna oss och försöka att genom vettiga argument få till olika positiva lösningar istället för att strida för egna egoistiska intressen. Att vara lyhörd för vad folket anser är något som kanske kan skapa nya statsmän som har ambitioner att skapa en bättre värld.

Tyvärr har jag inga förhoppningar att det kommer att inträffa eftersom egoismen regerar i världen men det goda kanske kommer att segra en vacker dag.

En arbetskamrat tidigare till mig gick bort igår. Vi hade inte mycket gemensamt och vi har inte setts på 20 år men ändå känner jag en saknad.

Det här klotet förlorar varje sekund en individ som många saknar och sörjer.

Att endast skriva om politik och ekonomi om vi saknar känslor för varann i närområdet då får vi endast ett mycket hårt samhälle om det så luckras upp med en internationell hjälpsamhet.

Vad hjälper det människan om hon vinner hela världen men förlorar sin själ.

 

sol

 

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Lelle swenson
    Dec 10, 2016 @ 22:44:43

    Ullsanblogg är den bästa av de alla det tänker jag varje dag när jag läser dina texter så klok

    Liked by 2 people

    Svara

Kommentera

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

