Samarbete ger resultat.

 

 

 

 

skrotbilOm man ägnar sig åt kommersiell verksamhet bör man besitta en viss fingertoppskänsla vad det gäller sina kunders behov. Det tjänar alla på, både på kort och lång sikt.

Eftersom vi min sköna sambo och jag inte längre har behov av egen bil. har vi nu i ett antal år nyttjat AVIS tjänster.

Det är något som fler borde göra de som kanske endast använder sin bil vid ett fåtal tillfällen per år. Det gagnar miljön och du har också möjlighet att peka finger åt svenska politiker som förlorar skatteintäkter. Då menar jag en bil som står och endast kostar vad det gäller försäkringar, bilbesiktning mm där samhället tar ut skatt på det hela. Värdeminskningen vad det gäller en bil som inte rullar är också en kostnad som tär på det kapital som du investerade.

För tre år sedan mötte jag en mycket sympatisk man som nu har  överlåtit sin verksamhet.

Vid första besöket fann vi varann då han påpekade att jag var 61 år och han 63. Du är yngre än jag, då får du kalla mig farbror sa han med ett leende på läpparna. Att redan vid första kontakten inse att jag skulle ta emot skämtet positivt och inte bli kränkt vittnar endast om att vi svenskar förstår varann.

Den nye innehavaren av AVIS Oskarshamn var vid första mötet en person som både min sambo och jag kan ta till våra hjärtan. Han var öppen och pratglad.

Alla affärskontakter bygger på förtroende och det har vi svensk i sekler upparbetat till en konst som kanske är mer än Stefan Löfvéns ytliga modell, det gäller då hans ytliga svenska modell där det endast finns krav från samhället utan motprestation.

Fördelen med att hyra bil på AVIS är att du i Oskarshamn får köra en bil som max är ett år. Du får också fördelen av att testa olika modeller och bilmärken.

( I det här sammanhanget vill jag påpeka att jag inte driver någon kampanj för AVIS som jag har ekonomiskt utbyte av, det klarar de så bra själva.)

 

avis

Olof Lundqvist

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. larslindblog
    Okt 09, 2016 @ 06:50:47

    Ja, det är ett bra tips om man bara behöver bil ibland. Själv fick jag överta en Skoda Felicia Combi från 1997 som gått 9600 mil. Denna bil är fri från datachip och är ointressant för tjuvar. Den var lite rostig ovanför hjulen bak , men plåten byttes av en vänlig ung man till billigt pris.
    Vart jag vill komma är ; att om man ändå vill ha bil , kan en äldre lågmilare ,ägd /köpt direkt av svensk pensionär/dödsbo vara ett alternativ.

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

