En fjäder i hatten

fjader

Vi har fått in en fluga i vardagsrummet. Jag bryr mig egentligen inte. Den har ju också rätt att finnas. Men… den behöver ju inte sätta sig på min hand Det kittlar och jag blir irriterad. Jag försöker vifta bort den men den är där snart igen och jag ryter: ”Akta så jag inte hämtar flugsmällaren!”

Det är ungefär detta som händer i vårt land! De, som har utsett sig själv som den goda eliten som måste fostra resten av vår befolkning, blir irriterade när en stor del av befolkningen inte bryr, inte tror att de har rätt och vägrar rätta in sig i leden. Då kommer invektiven inklusive bruna råttor som ska förgiftas. Jag förstår varför! De har ju försökt att fösa in befolkningen i sin ”godhetsfålla” men misslyckats. Jag har skrivit om detta många gånger tidigare men vill gärna påminna om en av mina första bloggar om detta – nämligen När blev jag rasist?

”Men hur började då detta med rasism? Har försökt gräva tillbaka.  År 2006 fick SD 2,93 % i riksdagsvalet. Då fick S stora skälvan. De bestämde sig för att göra ALLT för att SD inte skulle komma in i riksdagen. De kontaktade EXPO och tillsammans med ABF producerades studiematerialet ”Sverigedemokraterna – ett parti som andra?” 2007. Sedan satte de igång en kampanj som gick ut på att eliminera ”det främlingsfientliga SD”. Propagandan var hård inför EU-valet 2009 och riksdagsvalet 2010. Men det lyckades ju inte! SD kom in i riksdagen med 5,7 %. Det var då som väljarna skulle straffas för att inte göra om ”dumheten” att rösta på SD. Det var då som alla som inte höll med per automatik var SD:are, främlingsfientliga, rasister, …  Allt detta var skapat av S – enbart för att de inte ville dela med sig av makten!

Det var just det som hände när jag blev rasist! Jag röstade inte på SD, var inte främlingsfientlig eller rasist men tog avstånd från den mer och mer militanta feminismen. Det var då som jag fick min stämpel! Jag var farlig eftersom jag vägrade att räta in mig i leden! Jag skulle demoniseras på samma sätt som SD:arna hade blivit. Alltså fick jag alla skällsorden klistrade i pannan och alla lögnerna om mig serverade på sociala medier. Men … de lyckades inte! Inget sådant biter på mig! Jag har ju självkännedom och vet vilka åsikter som jag har. Det räcker för mig!”

Så skrev jag då. Samma sak gäller nu. Men de griper efter varje halmstrå och gör allt för att demonisera pga ren maktgalenhet! Intensiteten i hatet vrids upp i takt med att SD får fler och fler sympatisörer. Då är det svårt att ge sig på alla ”obstinata” krafter.

Nu inriktar de sig på vissa personer som de tror kan påverka människor. Nu är det de ”fina” damerna som ger sig på vissa personer. Vi har t ex Helle Klein som har kallat Annelie Sjöberg för nazist och Anne Ramberg som kallar Hanif Bali för brun råtta medan Cecilia Hagen vill bli av med de bruna råttorna med hjälp av gift. Thomas Mattsson urskuldar och påstår missuppfattningar. Men det skrivna ordet står där! Lisa Bjurwald vill förbjuda människor som inte delar hennes åsikter att var med på bokmässan. Hon har startat en namninsamling för detta.

Märker ni mönstret? Jag gör det iallafall! 4 maktgalna kvinnor visar sitt rätta jag. De vill bestämma och skyr inga medel. Arga kvinnor är farliga.

Men att ha retat upp dessa är bara en fjäder i hatten! De har ju gett sig in i den sista striden. Snart finns det ingen som kommer ihåg dessa ilskna kärringar!

 

Kommentera

beppe852

Hellre död än röd

Micke K - En Röst i Sverige

Sunt förnuft, svenska värderingar i ett sekulärt samhälle

Helt apropå

En blogg om tro, hopp och kärlek. Om livet och om lite till.

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

