Hur långt är de beredda att gå?

Idag läste jag en text som fick mig stt må illa! jag har jäst den gång på gång och mår mer illa för varje gång. Menar hon verjkigen det hon skriver? Äe det bara skoj eller finns det allvar bakom? Jag tämker naturligtvis på Cecilia Hagens text.

”Hur man ska bli kvitt de mänskliga brunråttorna? Med gift?”

Vill hon verkligen förgifta människor som inte delar hennes åsikter? Finns det fler människor som håller med henne? Jag får vibbar om nazityskland Hoppas att jag har fel

Min egen värdegrund befinner sig på ett helt annat plan. Jag , som själv är allergisk mot getingstick kan inte tänka mig att döda en geting! De har ju samma rätt som jag har att leva! Samma sak gäller de brunråttor som Cecilia och Anne Ramberg nämner – även de har rätt att leva. Jag skulle aldrig ens kunna tänka tanken om att döda en annan människa – inte ens någon av de som har förföljt mig eller ljugit om mig.  Jag tar istället en debatt med dem!

Med tanke på det hårda debattklimatet som poppar upp då och då undrar jag om Cecilia verkligen vill se oliktänkare som döda? Finns det många som tänker samma tankar som hon tycks göra? Var har de fått allt detta hat ifrån? Skulle de kunna omsätta sina tankar till verklighet om de fick makten?

gift

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. larslindblog
    Sep 30, 2016 @ 07:41:50

    Oh ja, om dom får tillfälle dödar dom oss. Vi hade en kvinnlig talman (S) som hyllade Pol Pot!! Regeringen sprätter iväg 90 miljoner till Kuba , visserligen kallas det ”demokratibistånd” men pengarna skulle innerligt väl behövts i Sverige. Att Cecilia Hagens text chockerar förstår jag , en granne berättade att han blev så upprörd att han mejlade (hövligt, men upprört) till Cecilia.
    Tänk bara på hur hänsynslösa PK ister är , ingen hänsyn till alla som känner att deras hemland ges bort till främlingar , ingen medkänsla med alla gamlingar som rånas och misshandlas av ”kulturberikare” . Landet Sverige förändras i grunden av dom 2,3 miljoner utlänningar som redan finns här ,men dom som tycker det känns otryggt får bara hån & hat av personer som Schyffert , Ernman , Gardell ,Sven Melander . ..Om man rent ut säger ; jag föredrar att leva och arbeta tillsammans med människor jag ”kan spegla mig i ” vi har samma uppfattning om trevlig klädsel , hur vi skall uppföra oss , firar samma högtider ,gillar samma typ av mat , är ganska lika i humöret osv…ja..då blir vi registrerade av expos underrättelsetjänst som har agenter på varenda tidning som sedan hänger ut den olycklige i en artikel med tillmälen som ”nazist” jobbar på XYX -bolaget…..Arbetskamrater oroliga , grannar chockade……Sedan slutar det med att arbetsgivaren lovar säga upp den fritänkande omedelbart ( ingen hjälp från facket) och hyresvärden pressas att säga upp kontraktet . ( Glöm hjälp från HgF även om du varit medlem !)
    Om du skulle vara naiv nog att söka hjälp på socialbyrån (som f.ö. har 90 % ”berikare” som klienter , ) får du nej ; Du anses inte stå till arbetsmarknadens förfogande genom att du utmält dig från samhället genom att vara ”främlingsfientlig” och i och med det är du inte berättigad till ekonomisk eller annat bistånd.

    Det finns många exempel på vad jag skriver , det är detta klimat tidningen Expressen och Cecilia Hagen företräder !!
    Ren ondska ! Hänsynslöshet ! Illviljans kolportörer !

    Liked by 2 people

    Svara

Kommentera

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

DET GODA SAMHÄLLET

HÄR SKAPAS SAMTIDENS SJÄLVFÖRSTÅELSE

