DN:s kanonartikel som bevisar deras okunskap

 

 

 

 

media

 

Dagens Nyheter som anser att de är folkbildare och som har hela det svenska etablissemanget som däri  framför sina debattinlägg  borde vara mer sakliga och kunniga när de publicerar sina artiklar.

Kanoner tillhör en svunnen tid, det borde DN:s skribent/journalist kunna.

De moderna pjäser som nu används heter haubitsar och är en utveckling från äldre tiders kanonrör som är historia,  Den nya teknologin som funnits i flera decennier  överträffar både kanonernas träffsäkerhet och avståndet till det mål där granaterna ska träffa. Precisionen  vad det gäller den nya tekniken är extremt bra, det går att träffa en bil på ett antal mils håll. Att ge mig in på den här mer eller mindre moderna teknologin utveckling blir kanske tröttsamt för läsaren därför bifogar jag en länk.

Att besitta en viss kunskap är inte alla givet men när man skriver i en större tidning bör man nog vara insatt.

En liten enkel  pjäsgruppchef inom artilleriet från 1970- talet kanske har mer att komma med vad det gäller teknik och då också militär strategi. I resten av mitt liv har jag med den grundkunskapen som jag fick när jag gjorde militärtjänsten försökt hålla mig ajour med utvecklingen.

 

haubits-77

Kommentera

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

