Systerskap löser inga problem

Tjejgänget02

Minns ni bilden av ”Smartaste bästa tjejgänget”?  Har denna feministiska regering åstadkommit något väsentligt? Jag skrev följande i min gamla blogg när jag hade sett inslag från Almedalsveckan 2010:

”Morgontrött som jag är vacklade jag in till TV-soffan. Sambon kollade på ett (väl)regiserat reportage från Almedalen. Jag började slötitta samtidigt som jag läste lokalblaskan. Där satt de – Mona Sahlin och Margot Wallström. De pratade bland annat om sin vänskap  och sitt systerskap. Jag kom att tänka på Magnus Ugglas låt: Jag mår illa …

Är deras systerskap så viktigt? För dom kanske men inte för mig! Jag förstår så väl budskapet som jag har hört så många gånger förr: I Socialdemokratins Sverige tar vi hand om varandra och lever som i en stor familj!

Men … vi kan inte leva på systerskap! Jag vill konkret ha reda på hur ”företaget” Sverige ska styras under kommande 4-årsperiod. Jag vill ha reda på hur vi ska undvika att hamna i den ekonomiska kris som drabbat  Grekland och Island m fl. Samtidigt vill jag veta vad vi ska göra åt alla bilbränder i Rosengård, Rinkeby, Landskrona, …, …, … Vad gör vi åt det växande missnöjet där fler och fler är beredda att rösta på Sverigedemokraterna? Vad gör vi med misslyckandet att lära barnen läsa och skriva i skolan? Osv.

För mig är det viktigt att få svar på konkreta frågor. Men … tyvärr så tror jag att en del människor köper budskapet ”systerskap”! Då slipper de själv att engagera sig! Det var det som fick mig att må illa av ”gulle-gullet” i TV:n imorse.”

När det blev valdags fick inte S makten. Jag vet inte om det berodde på systerskapet eller något annat. Men 4 år senare kom de till makten. Då fick vi genast en feministisk regering och Sverige skulle bli en humanitär stormakt. ”Gulle-gullet” tog fart! Men vad hände? Har systerskapet åstadkommit något? Jag kan iallafall inte se att systerskapet har fört något bra med sig! Har ju alltid haft svårt för systerskap. För mig är medmänsklighet  viktigare. Att regera innebär så mycket mer än ”gulle-gull” t ex att kunna planera och hushålla med resurser. Det tycks inte den feministiska regeringen klara av!

Kommentera

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

