Konsten att diskutera med feminister

Nu har jag gjort det igen! Jag gick in i en diskussion med några feminister. Deras debatteknik bygger på utmattning. Motståndaren ska inte orka sig fram till det väsentliga. När motståndaren har gett upp så anser feministerna att de har vunnit!

Det spelar egentligen ingen roll vad diskussionen handlar om för feministerna ser till att ritualen måste följas! Allra första punkten för dem är att tala om allt som feminismen har åstadkommit de senaste århundraden och avsluta med att tala om att ”du måste nog läsa på, lilla vän”. Om jag då kontrar med att ”jag är tillräckligt gammal för att vara din mormor och läste på långt innan du var född” så är jag oförskämd och förminskar debattmotståndaren.

Mitt nästa argument blir att eftersom vi då levde i patriarkala strukturer så hade ingen av de reformer till kvinnors fördel kunnat genomföras utan manliga beslut och manlig välvilja. Då kallas jag för kvinnlig medlöpare och mäns våld mot kvinnor hamnar på dagordningen. Alla vita cismän ska ta ett kollektivt ansvar. Jag anser att ingen behöver ta ett kollektivt ansvar för vad några få rötägg gör. Det är de skyldiga som ska dömas och ingen annan! Av någon underlig anledning påstås jag då vara rasist och att ha påstått att det inte är vita män som är skyldiga! BRÅ:s statistik visar … Ja, just det! BRÅ för ingen statistik om etnicitet. Se där, jag är rasist när jag diskuterar om etnicitet…

Om jag orkar ta mig ur detta så kommer nästa punkt: kvinnors dåliga löner och pensioner, mäns ovilja att ta föräldraledigt, kvinnor som har huvudansvaret för hemmet, psykisk ohälsa, få kvinnor i styrelserum, … Naturligtvis lyder mina kommentarer: varför väljer kvinnor låglöneyrken, män som inte vill ta ansvar, att själv ta ansvaret för hemmet, att ha höga krav och förväntningar, att inte tänka på sig själv, att inte vilja ta chefsposter, att tycka-synd-om-sig-själv, …

Efter allt detta så har de flesta redan gett upp! Men som den envisa individ jag är fortsätter jag med att: ”Vi lever i ett av de mest jämställda länderna på jorden. Svenska män och kvinnor samarbetar och lever jämställt. Det finns en grupp kvinnor som är förtryckta i vårt land. De är ofta invandrarkvinnor och bor i utanförskapsområden. Det är dessa kvinnor som det är synd om! De är förtryckta av sina män, släktingar, vänner, sin kultur och religion samt för att de inte är integrerade i samhället. Men feminister vill sopa dessa kvinnor under mattan enbart för att få hänga ut de vita cismännen!”

Då kommer det: ”Du får inte skuldbelägga dessa kvinnor!” Nej, jag har inte skuldbelagt någon annan än de feministerna som sopar under mattan! Men jag vill gärna skuldbelägga de som förtrycker kvinnor och få dessa att tänka om och rätta sig efter våra lagar. Jag vill också att förtryckarna ska rätta sig efter FN:s mänskliga rättigheter. Feminister brukar ju ofta själv använda sig av dessa mänskliga rättigheter. Men … inte när det gäller förtryckta förortskvinnor!

Men nej, feminister vill inte kanalisera förövare och förtryckare! Deras lösning är att vi andra måste inkludera de utsatta kvinnorna och utbilda! Vi ska ge kärlek till kvinnorna så att de själv kan bryta sitt utanförskap. Feminister är fega! De ger sig på snälla, gulliga, beskedliga och mesiga svenska män istället för att ge sig på de verkliga förtryckarna. De vet att de skulle inte kunna kuva dessa på samma sätt som de har gjort med våra svenska män! De vet att de inte kan få några politiska poäng för detta! Istället utnyttjar de förtryckta kvinnor, gör dem beroende av feminister och använder dem för att få makt!

När vi har kommit så långt i diskussionen så är jag en förtappad själ, medlöpare till män, bihang, vet inte att jag är förtryckt, vet inte att jag utnyttjas av patriarkatet osv. Ja, de uttrycker det inte med så fina ord förstås! Nej, det är invektiv så det stinker om det! Jag är inte värd att beträda denna jord! Jag har nämligen inte gett upp debatten och har smulat sönder deras argument ett efter ett. Jag är deras fiende och fiender kan bara bemötas med invektiv, lögner och förtal!

TACK! Jag vet att jag vann även den senaste matchen!

jämställd

Kommentera

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

