Är det möjligt att kränka en svensk?

Under många år har den svenska befolkningen ständigt utsatts för kränkningsförsök. Men befolkningen som tidigt vande sig vid att knyta näven i byxfickan har skakat av sig alla försök likt en gås som man häller vatten över! Hur länge tänker den svenska befolkningen fortsätta att knyta sin näve i byxfickan?

Mona Sahlin som själv kallar sig svensk har gång på gång försökt att kränka befolkningen, några exempel:

”Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.”
Mona Sahlin i ett tal inför Turkiska
ungdomsförbundets tidning Euroturk i mars 2002.

”Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet.”
Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en intervju
i Göteborgs-Posten den 22 oktober 2000.

”Jag hatar allt genuint typiskt svenskt.”
Källa: Expressen den 26 juli 2002.

”Arbetslösheten drabbar tydligast och hårdast dem som blir utan jobb.”
Mona Sahlin som biträdande näringsminister i en debattartikel i Aftonbladet den 1 februari 1999

”För att klara framtidens utmaningar måste framtidens svenska folkhem
bebos av människor från alla världsdelar.”
Dåvarande integrationsminister Mona Sahlin i en debattartikel tillsammans med dåvarande samordningsminister Pär Nuder i Aftonbladet den 16 april 2004.

”Det sker under det förment seriösa ordet ”demonstration”. När det i själva verket handlar om samlingar som syftar till att skrämmas, hota och utöva våld mot till exempel människor som har invandrarbakgrund.”  1 februari 2016 efter ”Folkets Demonstration” i debattartiklar samt i SVT som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.

Katri Linna gjorde också en hel del försök i att kränka svenska folket. Hon var ombudsman mot etnisk diskriminering (DO) från 2005. Den 17 juli 2008 utsågs hon till ny diskrimineringsombudsman och chef för den sammanslagna ombudsmannamyndigheten. Efter massmedial kritik entledigades hon dock av regeringen 2011.

  • Hon ville tydligen ersätta julfester och julklappar med vinterfester och vinterpresenter.
  • Skolorna skulle inte få ha sina skolavslutningar i kyrkan.
  • Muslimer skulle inte behöva hälsa på sin arbetsledare med att ta i hand.

Feminister och sk antirasister har fortsatt kampen med att kalla alla som inte håller med dem för rasister. De har systematiskt gått in för att kränka en svensk befolkning.

Förskolor och skolor har velat ta bort pepparkaksgubbar ur Luciatåg för att inte kränka färgade.

Stefan Löfven, Magdalena Andersson har kallat en stor del av svenska folket för fascister och bygger retoriken på Henrik Arnstads bok.

Sju av riksdagspartierna bildade en kartell DÖ för att utestänga ett åttonde parti.

Det åttonde partiet kallas aldrig till samtal om t ex bostäder eller invandring.

Systematiskt har den svenska åsiktskorridoren hållits trång. Medierna har försökt opinionsbilda för att lära svenska folket att inte vara svenska! Alla som vistas i Sverige ska per automatik vara svenskar. Vi som är födda här ska inte ha företräde till vårt land. Vi ska inte få ha vår kultur för då finns risken att vi kränker någon!

Nationaldagen har blivit en dag för att hälsa nya invånare välkomna – inte en dag för att hylla vårt land och det svenska. Därför har det blivit så att den svenska befolkningen mer eller mindre bojkottar denna dag.

Inte ens vår svenska julafton får vara svensk! Plötsligt anställde SVT en muslimsk flicka som julvärld. När blev Sverige ett muslimskt land?

Ikväll gör Gina Dirawi och Sarah Dawn Finer gör ett statement i Melodifestivalens direktsändning. De ska under mellanakten sjunga den svenska nationalsången sammanvävd med svenska folkvisor översatta till hebreiska och arabiska. Texten i nationalsången har ändrats. I stället för att sjunga ”Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden”, sjunger barnkören ”jag vill leva jag vill dö på jorden”.

– Det är ett statement att vi alla kommer från olika saker. Vi bär med oss olika rötter, ursprung och erfarenheter. När man tar samman alla komponenterna blir det väldigt vackert. Synen på svenskhet… man borde ändra fokuset på vad som är svenskt eller inte. Vi är alla människor som lever på samma planet. Jag tror inte folk förstår vilket statement det är för oss som känt oss utanför. Det är väldigt mäktigt, säger Gina Dirawi.

Nu känner jag mig kränkt! Den svenska nationalsången är svensk. Den är en del av den svenska kulturen. De som vill bo i Sverige får också acceptera vår kultur! Får inte vi svenskar ha någonting gemensamt? Kulturen är just en av de saker som kittar oss samman. Ta inte ifrån oss detta kitt! Då kanske vi blir de rasister och fascister som ni skyller oss för att vara! Jag har ingen lust att vara den gås som vattnet rinner av längre! Jag är stolt över att vara svensk och att ha ett svenskt kulturarv. Jag bryr mig faktiskt inte om att Gina känner sig utanför när hon inte vill försöka förstå vad som är svenskt! Om hon anser att det är ett statement att kränka så tycker jag synd om henne! Att sen SVT ställer upp på detta gör mig förb…ad!!!

Du gamla, du fria
1.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

2.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

karta

 

 

 

Kommentera

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

DET GODA SAMHÄLLET

HÄR SKAPAS SAMTIDENS SJÄLVFÖRSTÅELSE

