Mediernas opinionsbildning

Varje dag matar medierna oss med bilder från människor på flykt. Varje dag matas vi med nya människor att tycka synd om. ”Nyhetsrapportören” läser med darr på rösten. Jag känner att jag borde skämmas. Men det gör jag inte!

Jag kan ju inte skämmas för att jag är född i Sverige, under industrialismen, under den tid som vår välfärd byggdes upp, i ett land som har bevarats från krig osv. Jag vägrar! Jag har inte valt att födas till denna värld!

När medierna tjatar så stänger jag av ögon och öron. Jag registrerar inte längre  alla eländigheter. Jag registrerar inte heller alla de bilder som medierna gör av duktiga och trevliga flyktingar som har så stora kunskaper och inte får en chans att lyckas!

När ska vi få en nyanserad nyhetsbild? Händer det ingenting i Sverige som inte har med flyktingar att göra? Jag bor i Sverige och vill ha nyhetsrapportering om helt vanliga svenskar som lyckas eller misslyckas! Jag vill att nyhetsrapporteringen ska handla om det helt vanliga Sverige – det Sverige som inte befinner sig i kris och som är långt borta från storstäderna. jag vill inte att de ”trendiga” stockholmarna ska tala om för övriga Sverige vad vi ska tycka och tänka!

Jag, och många med mig, lyssnar inte längre när medierna försöker opinionsbilda! De misslyckas och skyller på sociala medier. Det enda sättet för dem att överleva är att lägga om kurs!

ilska

Kommentera

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

