En stollig dag

För en tid sedan fick jag berättat för mig att det skulle bli en partiell solförmörkelse den 20 mars. Personen som berättade om detta var orolig. Hon trodde att all elförsörjning skulle störas ut och ev aldrig gå igång igen. Hon trodde att vi skulle få gå tillbaka till stearinljus och vedeldning. Vi skulle inte ha någon användning för våra datorer eller våra maskinella utrustningar. jag försökte lugna henne men hon var envis. Hon ”visste” ju att det skulle bli så.

Jag har aldrig varit orolig för något sådant. Men jag tyckte att det var lite spännande och ville gärna se detta fenomen. Det dröjer ju 24 år till nästa gång. Vi har haft klart och fint väder ganska länge nu, så jag var övertygad om att det skulle vara så även idag. När jag vaknade idag så regnade det och var mulet. Med andra ord så gick det inte att se något av detta. Eller …? Sambon gick ut för att se om det gick att skymta något. Han kom in och berättade att det inte gick att se något. Jag konstaterade att det var väl synd att han inte fick se detta fenomen. Då svarar han att han hade sett lite av det som inte hade gått att se!!! Jag undrade om han var stolligare än vanligt. Men han envisades med att han hade sett det som inte gick att se. Jag har kollat med grannen. Hon säger att det inte gick att se något av det som han hade sett som inte gick att se! Så nu känner jag mig förvirrad!

Tänk vad en partiell solförmörkelse kan ställa till med. Men en sak är säker! Elen försvann inte och datorn fungerar! Nu dröjer det 24 år till innan det kan uppstå sammastolligheter!

solförmörkelse

Kommentera

mickecarlssonsblog

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är storleken på gapet mellan makten och folket. I min blogg visas hur gapet dag för dag blir allt större i Sverige.

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

