Varför skriver jag?

Det är kanske inte bra att fundera? Men ibland undrar jag varför jag gör vissa saker – varför ger jag mig in på saker som andra betraktar som ”stolleprov”? Jag har alltid gjort det och kommer nog att göra det resten av mitt liv också!

Att skriva har jag alltid gillat. Redan som barn skrev jag små noveller, deckare och naturligtvis dagbok. Sedan har jag fortsatt – periodvis. Det har blivit bloggar, insändare och debattinlägg. Denna blogg försöker jag hålla fri från debatt och politik. Det är ju trots allt en blogg kopplad till företaget. Men… ibland är det svårt. Ibland vill jag gärna skriva ner mina åsikter om det som händer i världen. Då får jag logga in på andra forum och skriva av mig! Jag har ju skrivklåda!

Annars har det gått förvånansvärt lätt att skriva #blogg 100 – att blogga 100 dagar i följd. Nu ska jag dock inte ”ta ut segern i förskott”! Det är ju fortfarande 27 dagar kvar! Men det är ju aldrig jobbigt att göra det som är roligt. Då är det värre att sätta igång med det som jag har gjort idag – bokföringen och momsredovisningen. Men nu är det gjort! Dessutom har jag publicerat alla nya produkter i webshopen idag. Så jag har varit flitig och är så nöjd med mig själv.

Kommentera

Ama de casa

En hemmafru i Spanien

ulsansblogg

mina guldkorn i vardagen

Motvalls blogg

Förflugna tankar och bevingade ord.

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

