Att bjuda på sig själv …

Att diska gör dig lycklig – åtminstone om du är man! Det har gjorts en undersökning i  7 länder – däribland Sverige. Enligt den undersökningen så var de  män som tar aktiv del av hushållsarbetet lyckligare än andra män. Jag vet inte om det går att sätta någon tillit till undersökningen. Men helt klart är att sambon gillar att trycka på knappen på diskmaskinen.

Det finns en annan sak som han gillar: KINDERÄGG!

När vi besöker vår livsmedelsbutik så säger han (en 60-årig man)  högt och tydligt: ”Jag vill ha Kinderägg!”

Jag brukar svara lika högt och tydligt: ”Det är inte tid för lördagsgodis idag!”

Människor brukar titta och skratta. En dag bredde han på mer än vanligt: ”Jag vill!”

En man gömde sig bakom en hylla för att inte avslöja att han höll på att skratta ihjäl sig. Hans fru ville dra iväg med honom men han drog in henne också bakom hyllan.

Sambon bredde på: ”Jag vill, jag vill!” samtidigt som han hoppade jämfota.

Jag säger med bestämd röst: ” Om du inte uppför dig ordentligt så får du inte följa med mig och handla fler gånger!” Så tar jag honom i handen och vi tågar iväg till kassan.

Mannen bakom hyllan – och hans fru – hade fått dagens skratt i alla fall. Så han var nog lycklig. Frun kanske var lycklig över att det inte var hennes man som ville ha Kinderägg. Vi hade en trevlig stund i affären. Sambon påstår att människor numera  tittar på honom och småler när han kommer in i affären. Han har säkert blivit en kändis här i stan: Han som vill ha Kinderägg!

Men nu kära sambo – ska du få ett Kinderägg (på bild i alla fall).

kinderägg

 

PS! Igår hade han varit och firat sin mammas 93-årsdag. Så han var klädd i kostym och slips.Kanske var det detta som gjorde att han uppträdde vuxet i affären. Så jag saknade tjatet om Kinderägg. Men … han har lovat bättring … nästa gång kommer han att tigg Kinderägg som vanligt!

 

 

Kommentera

Peter Harold - Skrivarens blogg

Skrivandet är frihet - jag skriver för friheten.

pspringare

The greatest WordPress.com site in all the land!

Varjager's Weblog

I vår del av världen. En titt på fosterlandet och dess styrande elit med kritiska ögon.

Petterssons gör skillnad!

Oberoende nyheter, satir och allvar om politik, journalistik, invandring, mångkultur, islam, brottslighet, rasism, natur, livet och musik.

Tanja Bergkvists Blog

Kamp mot fördumningsindustrin

Ett vettigt alternativ

Om man tänker steget längre

Erling Hellenäs svenska blog

Den stora bilden och dess delar

Hexanmexan "shake my hand?"

Elefanten dog en plågsam död

Rune Lanestrands blogg

Politik, jordbruk, Vänersborg, Sverige, EU och världen kommenteras av småbrukaren Rune Lanestrand

corneliadahlberg

Gräsrotsrevolution

WTF?

100 möjligheter istället för hen!

Anna Ernius

politik, litteratur och möten med världen

Ryggraden!

Qui tacet, consen'tit.

Nya Il Convito

Mohamed Omars blogg om fezens filosofi, gotisk steampunk och upsaliensisk pulp fiction

Josefin Utas

Mina egna tankar om nuet och framtiden

Otillständig

- kroniskt oppositionell

Helena Palena

ENVAR SIN EGEN REDAKTÖR! Copyright!

Asylkaos

Politiker och media förstör vårt land. Nu försvarar vi oss. (Alla texter och bilder är fria att sprida vidare.)

anthropocene

Ett partipolitiskt oberoende libertarianskt forum för debatt och opinionsbildning

DET GODA SAMHÄLLET

HÄR SKAPAS SAMTIDENS SJÄLVFÖRSTÅELSE

